رکود تورمی سد راه پیشرفت اقتصاد

رئیس اتاق اصناف ایران رکود تورمی را مانعی جدی برای پیشرفت اقتصادی دانست و گفت: این موضوع اصلا قابل توجیه نیست.

علی فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صورتی که رکود تورمی از میان برود شاهد رشد اقتصاد به خصوص در بنگاههای اقتصادی کوچک میشویم.

وی با اشاره به لزوم توجه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک اظهار کرد: این موضوع به قدری مهم است که می‌توان گفت رمز پیشرفت اقتصاد کشورهای توسعه یافته در توجه به همین موضوع بوده است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در ایران استعدادهای سرشاری در تمامی حوزه‌ها وجود دارد اما باید این استعدادها پس از کشف، پرورش یابند، بنگاه های زودبازده کوچک اقتصادی هم یکی از همین ظرفیت هاست اما باید به آنان بیش از پیش توجه شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم خدمت نظام مالی، پولی و بانکی به این بنگاه‌ها افزود: لزوم توجه به این موضوع جایی مهم‌تر می‌شود که بدانیم دشمنان برای ضربه زدن به کشور از مسیر اقتصاد وارد شده‌اند و این درحالی است که از گزینه‌های نظامی ناامید شده‌اند.

فاضلی اضافه کرد: با تمام این تفاسیر نکته مهم این است گرچه جامعه نتوانسته به توقیفات اصلی دست پیدا کند، اما دشمن نیز نتوانسته برنامه‌های خود برای انحلال اقتصاد ایران را پیاده کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مسیر طی شده در ایران در مورد مسائل اقتصادی روند صحیحی داشته است تصریح کرد: در مورد شاخصه‌های ارزیابی تعیین اوضاع اقتصادی ارقام مثبتی بیان می‌شود و حکایت از رشد اقتصادی دارد اما این مهم برای مردم ملموس نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اقداماتی برای اشتغال صورت گرفته اظهار کرد: از مهم ترین معضلات جامعه مسئله بیکاری است و باید برنامه اساسی برای رفع این معضل طراحی شود گرچه دولت برنامه‌هایی را برای این مسئله داشته اما آنچه باید و شاید رخ نداده است.

تحقق اقتصادی مقاومتی از مردمی کردن آن می‌گذرد

فاضلی در ادامه صحبت هایش با اشاره به موضوع برون سپاری فعالیت‌های اقتصادی گفت: علی‌رغم تمامی برنامه های رئیس جمهور و معاون اول ایشان باز هم شاهد برون سپاری ها نبوده‌ایم، اقتصاد ایران تا زمانی که مردم محور نشود به اقتصاد مقاومتی هم عمل نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، رانت‌ها باید از بین برود، این یکی از مهم ترین مسائلی است که برای آن رفع آن انقلاب شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در اقدامات کدام بخش، گروه و یا دولت دارد تصریح کرد: متهم کردن فرد و گروهی اصلا به نفع ما نیست، همانگونه که در تمامی زمینه ها به اتفاق نظر و همدلی نیاز است برای شکوفائی اقتصاد هم باید با اتحاد پیش رفت.

فاضلی با اشاره به رکود همراه با تورم اضافه کرد: این مسئله کاملا غیر قابل توجیه است که با آن روبرو شدیم، همین مسئله سد راه پیشرفت تمامی زمینه ها به خصوص پیشرفت بنگاه های کوچک و متوسط شده است.

وی در پایان تصریح کرد: علی رغم ۴۷ سال فعالیت در عرصه اقتصادی، ایران را یک کشور صنعتی نمی‌دانم، متاسفانه تمامی نگاه‌ها به سمت توسعه صنایع بزرگ است، این در حالی است که علی‌رغم ارائه تمامی تسهیلات به واحد های بزرگ، شاهد اشتغالزایی و کیفیت محصولات نبوده‌ایم. با نگاهی کوتاه به کشورهای توسعه یافته متوجه می‌شویم که شاخصه اصلی آنها برای رشد اقتصادی رشد و توسعه بنگاه های کوچک و متوسط بوده است.

کد خبر 339150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.