۶۰۰ میلیارد کالای قاچاق در سمیرم کشف شد

سمیرم- فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف و ضبط ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اجناس بدون مدارک گمرکی از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، سرهنگ سهراب قرقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی در ۱۱ ماهه اخیر سال جاری اظهار کرد: عمده این کشفیات در ایستگاه شهید رییسیان(ورودی شمال شهر سمیرم) و جاده فرعی آباده استان فارس بوده که در هر کدام عوامل تخلف و قاچاقچیان نیز تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی خطرنشان کرد: پرونده های زیر یکصد میلیون ریال کالای قاچاق و مشکوک ۱۸ درصد، دستگیری متهمان هفت درصد و توقیف خودروهای متخلف نیز ۱۸درصد در این مدت رشد داشته است.

رییس پلیس سمیرم، با اشاره به افزایش۱۱۰ درصدی کشف و انهدام باندهای سرقت، ادامه داد: کنترل و نظارت بر مجرمان سابقه دار و کشف پرونده‌های سرقت منجر به کاهش سرقت در این مدت شد.

وی عنوان کرد: ۸۰۰ جلسه آموزش همگانی نیز با حضور کارشناسان مجرب ترافیکی و انتظامی در سطح شهرستان داشته ایم که در کاهش جرائم و کشف کالای قاچاق تأثیر گذار بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه پلیس راهور شهرستان سمیرم رتبه نخست استان در حوزه آموزش همگانی فرهنگ ترافیک در استان اصفهان را کسب کرده است، افزود: ۱۹۰ جلسه آموزشی در این بخش برگزار شد که منجر به کاهش ۶۷درصدی تصادف های فوتی و کاهش ۳۵درصدی سوانح جرحی شد.

سرهنگ قرانی در ادامه با اشاره به اجرای ۲۰ طرح محله محور در کاهش جرائم در شهرستان سمیرم برای پیشگیری از سرقت و مقابله با مواد مخدر گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ مورد تماس همشهریان با سامانه تلفنی ۱۱۰، سه هزار تماس عملیاتی و بقیه به صورت مشاوره‌ای انجام شده است.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان سمیرم با یکصد هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان، ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج و ۹۰ کیلومتری شمال غرب آباده استان فارس، واقع شده است.

کد خبر 339133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.