برنج شهرستان در حال نابودی است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک میتینگ سیاسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخت تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد و ایران را دشمن جهان اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر با اشاره به حرکات رژیم صهیونیستی برای وارونه جلوه دادن نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم، اظهار کرد: هفته گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک میتینگ سیاسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخت تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد و ایران را دشمن جهان  اعلام کند، تاریخ به ما ثابت کرده است که این رژیم جز پول و ثروت هیچ چیزی را نمی شناسد برای آنها تنها دلار ارزشمند بوده و جان انسانها، اخلاق، انسانیت، حقوق بشر برای آنها در برابر ثرورت ارزشی ندارد.

وی افزود: دشمنان برای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب سال‌هاست به همه تذکر می‌دهند که دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی است و برای از بین بردن فرهنگ این مرز و بوم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمنان وقتی خود به صراحت اعلام می‌کنند که در فضای مجازی یک ابرقدرت بوده و سهم ۲۰ درصدی برای خود قائل هستند و با استفاده کامل این فضا و بوق‌های تبلیغاتی خود به جنگ فرهنگ ایران و ایرانی آمده است ما باید هوشیار و با بصیرت کامل با توطئه‌های دشمنان برخورد کنیم.

وی ادامه داد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و پشتیبانی کامل از آن به دنبال طرح کشف حجاب رفت و برخی اعلام کردند جنگ امروز جنگ حجاب است، از این رو باید هوشیار باشیم و به دشمن اجازه ندهیم جنگ حجاب را به دست خودمان به راه بیندازد.

باقریان اضافه کرد: این جنگ، جنگ علیه قانون کشور است، قانونی که حتی در کشورهای لاییک که هیچ دینی وجود ندارد، برای اخلاق و ناموس وجود دارد و به فرمایش رهبر معظم انقلاب قانون هر کشور محترم است و همه باید از قانون کشور خود دفاع کنند.

وی عنوان کرد: در انتخابات نظام جمهوری اسلامی، دو درصد به این نظام رأی نداند پس همیشه اعتراض بوده است و در زمان فعلی هم معترضینی وجود دارند و باید گفت در برابر دشمنان داخلی و خارجی، قانون و ارکان اصلی انقلاب و نظام را با هر وسیله‌ای نشانه می‌روند و با توجه به اهمیت موضوع نمی‌توان در برابر انها کوتاه آمد بلکه باید با طرح و برنامه به سمت دفع دشمنی دشمنان برویم و برای مقابله با توطئه‌های آنها نیازمند دقت و برنامه‌ریزی مناسب هستیم.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: اسلام هیچ وقت با هنر مخالف نبوده و نیست یکی از دردهای فعلی جامعه نیر همین است که اسلام را مخالف هنر و ابتذال قلمداد می‌کنند در حالی که هنر ابتذال نیست برخی رفتارها باعث می‌شود این ذهنیت غلط در بین جامعه رونق بگیرد و باید توجه داشت قرآن سراسر هنر و هنرمندی است اما برخی از افراد که می‌خواهند هنر و هنرمند را مقابل دین قرار دهند بدانند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی افزود: باید توجه داشت اسلام برای همه مسایل زندگی چارجوب معین و دقیقی را قرار داده است اما این به معنای مخالفت نیست بلکه اگر با برنامه‌ریزی با زبان هنر برخی مسایل را برای مردم بیان کنیم بسیار مؤثر ومفید خواهد بود از این رو باید گفت هنر یکی از وسایل و ابزاری که می‌توان با استفاده صحیح از آن جوانان بسیاری را جذب کرد و با زبان هنر می‌توان اسلام، احکام و ارزش‌های والای آن‌ را به همراه ارزش‌های انقلاب را به بهترین شکل برای جامعه بیان کرد.

باقریان تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند امام جمعه کارشناس کشاوررزی نیست یا امام جمعه به دلیل مراجعه برخی باغداران سرمایه دار، برخی مطالب را بیان نموده است باید گفت، امام جمعه هیچ وقت نگفته من کارشناس هستم بلکه حرف ما این است که کارشناسان خبره با مشورت و همفکری خود طرح و برنامه برای کشاورزی و آینده آن ارایه نمایند چراکه کشاورزی برنج شهرستان در حال نابودی است.

وی ادامه داد: وقتی فردی که همه سرمایه او کشاورزی برنج است، اعلام می‌کند در سال زراعی گذشته برداشت او به دلیل نرسیدن آب کافی تنها ششصد هزار تومان بوده، در حالی که بابت اجاره زمین کشاورزی از اوقاف باید به آنها یک میلیون دویست هزار تومان بپردازد و ده‌ها مورد دیگر این مطلب را می‌رساند که باید برای کشاورزی فکری کرد تا سرمایه‌های انسانی و مالی به هدر نرود.

امام جمعه زرین شهر گفت: همه جا بیان می شود لنجان ظرفیت گردشگری بالای دارد، آری ما هم می‌گویم درست است، برای این ظرفیت بالا چه طرح و برنامه‌هایی داشته‌یم. با برنامه‌ریزی به چه میزان توانسته‌ایم سرمایه‌های بومی و غیر بومی را جذب کنیم و از سوی دیگر نقش مردم که همواره در  همه مسایل وفاداری خود را به نظام و کشور ثابت کرده‌اند در این سرمایه‌گذاری ها کجاست.

وی متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری با شعار دادن تحقق پیدا نخواهد کرد بلکه باید از پتانسیل مردم برای آن استفاده کنیم.

باقریان ضمن تشکر از برگزاری جشن‌های مردمی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در زرین‌شهر گفت:  سلام  دورد می‌فرستیم بر مادران و زنان با غیرت ایران اسلامی که همیشه  از آغاز مسیر انقلاب و تاکنون شجاعانه و خالصانه در مسیر حرکت کشور حضور داشته و به بهترین شکل به نقش آفرینی خود پرداخته‌اند و به حق ثابت کردند که زهرای اطهر(س) بهترین الگو برای زنان جهان است، امروز ما نباید از جشن ولادیت و امامت اهل البیت (ع) غافل شویم بلکه باید به طور جدی در مناسبت‌های شاد اهل البیت (ع) وارد شویم و با برنامه‌ریزی جشن‌های شادی را برگزار کنیم.

کد خبر 339104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.