حمله متخلفان نظم شهری به مامور رفع تخلف

متخلفان و برهم زنندگان نظم شهری در اصفهان در کنار اصرار بر تکرار تخلفشان با استفاده از سلاح سرد، مامور رفع تخلف شهری را مجروح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زیبایی اصفهان همواره زبانزد خاص و عام بوده و باید توجه داشت که پشت این همه زیبایی، هزینه‌های جانی و مالی زیادی انجام شده تا بتوان شهری زیبا و سرشار از طراوت و امنیت را تقدیم شهروندان کرد.

در این میان هستند افرادی که سعی در ایجاد بی‌نظمی در شهر دارند و علی رغم همه تذکرات و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده برتکرار تخلف خود اصرار دارند و برای رسیدن به هدفشان جان ماموران ایجاد نظم و امنیت را نشانه می‌روند.

در این میان مجروح شدن امیر صالحی، مامور رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به واسطه یکی از دوره‌گردهای این شهر ناشی از مقاومت مخلان نظم اجتماعی در برابر ماموران نظم و انضباط شهری هستند که به واسطه سرکشی و اصرار یک فرد متخلف به تکرار تخلفش مورد آسیب قرار گرفته است.

فعالیت باندی خودروهای دوره گرد

امیر صالحی، مامور آسیب دیده رفع تخلفات شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه مجروحیتش می‌گوید: " شنبه هفته جاری در حالی مورد هجوم یکی از دوره‌گردهای اصفهان قرار گرفتم که در حال انجام ماموریت بوده و از صبح همان روزبارها به این فرد تذکرات لازم را در خصوص عدم ادامه فعالیتش داده بودیم."

وی ادامه می‌دهد: " این اتفاق در خیابان مهر و در حالی رخ داد که من و همکارم برای تذکر دادن به این فرد متخلف پشت خودروی وی ایستاده بودیم که فرد دومی از بالای خودروی نیسان در حالی که چاقو در دست داشت از بالا به سمت من حمله کرد و طی دو بار اصابت چاقو منجر به پارگی حدود دو سانتی‌متری در بازوی دستم شد."

این مامور آسیب دیده رفع تخلفات شهری که برای درمان پارگی دستش مجبور به عمل جراحی چهار ساعته شده است، می‌گوید: باید توجه داشت که نه ضابط قضایی و نه دستگاه قضایی آنگونه که باید از ماموران رفع تخلفات شهری حمایت نمی‌کنند و با طولانی کردن دوره بررسی پرونده منجر به کمرنگ شدن جریمه واقعی برای افرادمتخلف می‌شوند."

وی با بیان اینکه ماموران رفع تخلفات شهری کمترین درگیری را با اصناف و بیشترین برخورد را با خودروهای دوره گرد دارند، تصریح می‌کند: " باید توجه داشت که فعالیت خودروهای دوره گرد به صورت باندی انجام می‌شود و بعضا مشاهده شده است که به دنبال این خوردها، خودروهایی در حرکت هستند که در صورت هر گونه برخورد فوری متواری شوند."

صالحی که معتقد است طی سال‌های اخیر فعالیت خوردهای دوره‌گرد در شهر اصفهان منجر به اتفاقات ناگواری شده است، می‌افزاید: سال گذشته به دنبال فعالیت یکی از این خودروها در حاشیه خیابانی در اصفهان ترافیک سنگین ایجاد و تصادفی اتفاق افتاد که منجر به قطع پای راننده یکی از خودروها شد.

برخورد دستگاه قضایی با متخلفان شهری مناسب نیست

حسن محمدحسینی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بر اساس تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری‌ها، ماموران رفع تخلفات شهری موظف به برخورد با هر گونه تخلفات از جمله سد معبر، اشغال پیاده‌روها و حاشیه خیابان‌ها در حوزه کسب و کار شهری هستند، می‌گوید: از این رو برخورد با خوردوهایی که در حاشیه خیابان‌ها نسبت به کسب و کار اقدام می‌کنند و نازیبایی‌هایی را به شهر تحمیل می‌کنند در دستور کار این ماموران قراردارد.

وی با تاکید بر اینکه دوره‌گردها و کسانی که در شهر نسبت به سد معبر اقدام می‌کنند، حقوق شهروندی را از بین می‌برند، ادامه می‌دهد: این در حالی است که ماموران رفع تخلفات شهری در هنگام برخورد با این اخلالگران نظم شهری، از سوی مردم حمایتی را دریافت نمی‌کنند که این امر مستلزم فرهنگسازی جدی است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ماموران رفع تخلفات شهری، پلیس شهرداری و بازوان اجرایی این سازمان هستند، می‌گوید: این ماموران وظیفه جمع‌آوری متکدیان، مقابله با ساخت‌وساز خلاف، رفع سد معبر و تخلفات اصناف را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند و این در حالی است که در صورت بروز اتفاقی برای این ماموران، ضابط قضایی و دستگاه قضایی پیگیری لازم را انجام نمی‌دهد.

او که معتقداست اولویت ماموران رفع تخلفات شهری در برخورد با متخلفان پیشگیری واطلاع رسانی است، ادامه می‌دهد: پس از ارشاد و آموزش در صورت تکرار تخلف نسبت به اخطاریه کتبی اقدام می‌کنیم.

محمدحسینی با تاکید بر اینکه حفظ کرامت انسان‌ها در اولویت کاری ماموران رفع تخلفات شهری قرار دارد، می‌افزاید: ما همواره سعی داریم برخورد فیزیکی با متخلفان نداشته باشیم و این در حالی است که متخلفان بارها شیشه خودروهای رفع تخلفات شهری را شکسته‌اند و به ماموران توهین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته بسیاری از متخلفان در کنار دست فروشی و یا دوره‌گردی تخلفات دیگر نیز انجام می‌دهند، اضافه می‌کند: این در حالی است که برخورد قوی از سوی قوه قضاییه را شاهد نیستیم و مجازات یا ضعیف است یا بعضا برخوردی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 339063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید احمدی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    6 0
    با تشکر از زحمات شما عزیزان در شهرداری اصفهان. واقعا نگران کننده است که به مامورین خدوم شهرداری اینگونه حمله و توهین می‌شود، امری که شهرت و آوازه‌ی اصفهان را به قطع زیر سوال می‌برد
  • مهری IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    1 7
    ماموران گشت شهرداری برخورد بدی دارند. حقش بوده قطعا
    • محمد یاوری IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      0 0
      واقعا اینگونه دیدگاه جای تاسف دارد. آیا وقتی که شما مشغول صحبت کردن با تلفن هستید و یک وانت ضایعات جمع کن پشت درب منزل شما جار می‌کشد احساس خوبی دارید؟ آیا مامور شهرداری که با اینگونه بی‌نظمی‌ها برخورد می‌کنند باید اینگونه آسیب ببیند؟