شهید همت، اسوه تکرار نشدنی تاریخ ایران است

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید همت، اسوه تکرار نشدنی تاریخ ایران است که نام و یاد او برای همیشه جاودان خواهد ماند.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: امام خمینی(ره) انقلاب ایران را رهبری و به پیروزی رساند و به این وسیله بزرگترین تحول سیاسی اجتماعی قرن را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه معادلات ابرقدرت‌های غرب و شرق را برهم زد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، در برهه‌ای از تاریخ جهان به پیروزی رسید که همه سیاستمداران و متفکران جهان، به مخالفت با دین و ارزش‌های الهی پرداخته بودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امام راحل(ره) با رهبری انقلاب اسلامی، الگویی از حکومت‌داری تحت قوانین سلام و مقررات دینی را عرضه کردند که تا آن زمان بی‌سابقه بود.

محمودی تصریح کرد: مبانی انقلاب اسلامی با استیلای مادی و معنوی غرب و شرق و استعمار ملل مستضعف جهان، مخالف بود به همین دلیل رهبران این کشورها که منافع خود را در خطر می‌دیدند، تلاش کردند تا به هر وسیله، با آن مقابله کنند.

وی گفت: تحمیل هشت سال جنگ علیه کشور ایران، بزرگترین دسیسه دشمنان انقلاب اسلامی بود که در برنامه‌ای سازماندهی شده و با همکاری همه ابرقدرت‌های جهان اجرا شد و هدف اصلی آن در مرحله نخست، براندازی نظام اسلامی و سپس تجزیه خاک کشور بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طراحان اصلی نقشه حمله نظامی به ایران، شاید هرگز گمان نمی‌کردند که نبرد هشت ساله ایران، به گردابی برای آنان تبدیل شده و باعث شکست آنان شود.

محمودی اضافه کرد: حضور حماسی مردم ایران در جبهه‌ها که به تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) انجام شده، همه معادلات کشورهای متجاوز به ایران را برهم زد.

وی با بیان اینکه شهرضا از شهرستان‌های پیشگام در اعزام نیروها به جبهه بود، گفت: مردم این شهرستان با تقدیم ۷۵۰ شهید، ۱۵۰۰ جانباز و شمار زیادی ایثارگر، دین خود را به اسلام و پایبندی خود را به مبانی انقلابی، ثابت کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید همت، اظهار کرد: شهید همت که در آن زمان فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) بود، خدماتی را به کشور و انقلاب انجام داد، که نظیر آن وجود ندارد.

محمودی ادامه داد: شهید همت، اسوه تکرار نشدنی تاریخ ایران است، که نام و یاد او برای همیشه جاودان خواهد ماند.

وی تأکید کرد: لازم است دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها، برای معرفی شخصیت شهیدان به ویژه سردارانی همچون شهید همت، بیشتر تلاش کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلابی به نسل‌های بعد منتقل شود.

کد خبر 339032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.