دانش‌آموزان کاشت و مراقبت از گیاهان را آموزش می‌بینند

سرگروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به تغییرات اعمال شده در کتب درسی دوره ابتدایی، شناخت، نحوه کاشت و مراقبت از گیاهان به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

شعله ابراهیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص ارایه آموزش کاشت گیاهان و درختکاری به دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی اظهار کرد: این آموزش‌ها به صورت افقی و عمودی درکتاب های علوم و فارسی و مطالعات اجتماعی وجود دارد و در دوره اول و پیش دبستانی آموزش شناخت اجزای گیاه و نحوه کاشت آن به دانش‌آموزان ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نحوه مراقبت از گیاهان از دیگر آموزش‌های ارایه شده به دانش‌آموزان است، افزود: برای این امر ابتدا آموزش‌های لازم به معلمان ارایه شده و پس از آن با کاشت نهال و یا دانه لوبیا به مرور زمان نحوه مراقبت از آن را به دانش‌آموزان ارایه می‌دهند.

سرگروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تصویر گیاه به وسیله انسان و جانواران در پایه دوم وجود دارد، اضافه کرد: در این مرحله نحوه قلمه زدن به بچه‌ها آموزش داده می شود و همه دانش‌آموزان با آوردن گلدان به مدرسه موظف به مشارکت در این طرح هستند.

وی تصریح کرد: در دوره سوم ابتدایی تشخیص نوع گیاه از روی گیاه، گل و رگ‌برگ‌های گل افشان و دولپه‌ای وتک لپه‌ای بودن آن صورت می‌گیرد و همه این موارد دارای سلسله مراتبی به صورت افقی و عمودی بوده که به دانش آموزان آموزش داده می شود.

ابراهیمی‌نژاد  با بیان اینکه ادر حال حاضر در مدارس دور تا دور حیاط گلدان گذاشته شده و آموزش تشخیص نوع گیاهان و کاشت آن به صورت عملی برای دانش آموزان انجام می‌شود، گفت: در پایه چهارم، پنجم و ششم هم این آموزش‌ها به طور افقی وعمودی ارایه شده  و دانش آمورزان کاشت گیاهان مخروط دار و دانه دار را یاد می گیرند.

وی تصریح کرد: نحوه و کیفیت آموزش کاشت، شناخت و حفاظت از گیاهان به دانش‌آموزان بسته به دیدگاه معلمان است.

سرگروه آموزش ابتدایی درباره حساس کردن بیشتر دانش آموزان در حوزه محیط زیست نیز افزود: در این راستا در کتب درسی ابتدایی در بخشی با عنوان آب و هوای سالم، استفاده از حمل و نقل و عمومی برای کاهش آلودگی هوا آموزش‌های لازم به دانش آموزان ارایه می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که تغییرات اعمال شده در تالیف کتب درسی جدید میزان توجه به حفاظت محیط زیست به خوبی مورد توجه قرار گرفته و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

کد خبر 338992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.