اتفاقات فرهنگی شهر رویداد محور می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شاخص برنامه‌های این معاونت رویداد محور شدن اتفاقات فرهنگی در شهر است، زیرا اعتقاد داریم این رویدادها می‌تواند در فرهنگسازی مؤثر باشد.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به برنامه‌های متنوع شهرداری در هفته درختکاری اشاره و اظهار کرد: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته درختکاری، جلساتی از یک ماه قبل با مناطق ۱۵ گانه و معاونان فرهنگی و مدیران ستادی برگزار و جمع‌بندی آن در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری نهایی شد که ماحصل برگزاری برنامه‌ها به صورت مویرگی در دل محلات شهر بود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم زنان و کودکان محلات را در برنامه‌های هفته درختکاری مشارکت دهیم، چون اعتقاد داریم هر کودکی که یاد گرفت درختی را بکارد، درختان را از بین نخواهد برد.

رشیدی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر منطقه دو فرهنگسرا برای تحویل نهال به آن دسته از شهروندانی که در سایت سازمان پارک‌ها ثبت نام کردند، در نظر گرفته شده است، همچنین با همکاری سازمان میادین و مشاغل شهری سه غرفه آموزش کاشت نهال به مخاطبان در محور چهارباغ و دیگر محورهای پرتردد شهری دایر شده است.

وی از برگزاری نمایش های خیابانی در اماکن پر جمعیت شهر به ویژه در چهارباغ و میدان نقش جهان خبر داد و افزود: در هفته درختکاری ۵۰ نفر بازیگر هنرور نیز با پلاک‌هایی از زبان درخت با موضوع درخت و نگهداری از آنها در شهر اصفهان حرکت نمادین خواهند داشت.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اجرای سرودهای مرتبط با درخت در مدارس ابتدایی و برگزاری سه شنبه‌های بدون خودرو توأم با برنامه‌های فرهنگی در رهنان و سپاهان‌شهر را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

رشیدی تاکید کرد: شاخص برنامه‌ها این است که رویداد محور باشیم و اتفاقات فرهنگی شهر را با رویداد توأم کنیم، این رویدادها می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ شهروندی مؤثر باشد.

کد خبر 338980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.