78 هزار زن اصفهانی، سرپرست خانوار هستند

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: حدود ۳۰ درصد زنان معتاد و آسیب دیده شهر اصفهان دچار طردشدگی اجتماعی شده‌اند و هر کدام بمب معضل اجتماعی در دل شهر هستند.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در شهر اصفهان نزدیک به ۸۷ هزار زن سرپرست خانوار زندگی می‌کنند، در این راستا شهرداری اصفهان برای حمایت این قشر از جامعه لایحه سلامت اجتماعی زنان شهر را با تاکید بر بی‌خانمانی زنان به شورای اسلامی ارایه کرد.

وی با بیان اینکه هدف از تدوین این لایحه هدف‌گذاری صحیح در ارتباط با توانمندی بانوان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار است، افزود: لایحه سلامت اجتماعی زنان شهر اصفهان بخش‌هایی همچون آموزشی، فرهنگی، روانی، اجتماعی و اقتصادی برای زنان سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنها را در بر می‌گیرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: درصدد هستیم با حمایت شهرداری، فعال‌سازی سمن ها و سازمان‌های مردم نهاد که درگیر این لایحه می‌شوند، بتوانیم زنان سرپرست خانوار را از لحاظ درآمدی و اقتصادی توانمند کنیم.

توزیع ۷۰ هزار کارت منزلت در سال ۹۷

رشیدی با اشاره به استمرار توزیع کارت منزلت در سال آینده، گفت: کارت منزلت از اواسط سال ۹۵ در دستور کار معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارت منزلت شامل پنج گروه از جمله سالمندان بالای ۶۵ سال، بازنشستگان لشکری و تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، اعصاب و روان و جانبازان بالای ۲۵ درصد می شود که دارندگان آن می‌توانند از خدماتی همچون استفاده از فضاهای فرهنگی، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی و استخرها، مجموعه های گردشگری در محور ناژوان و صفه، خدمات حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس که سال آینده استفاده از قطار شهری نیز به آن اضافه خواهد شد، بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: تمام امکانات به صورت تخفیف‌دار و حتی در بعضی موارد به صورت رایگان در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار کارت منزلت بین مشمولان توزیع شده است، اظهارکرد: آمارها نشان می دهد حدود ۲۰۰ هزار نفر مورد هدف طرح کارت منزلت هستند که در تلاش هستیم با زیرساخت‌های فراهم شده و برنامه‌ریزی دقیق‌تر سال آینده ۵۰ تا ۷۰ هزار کارت بین گروه هدف توزیع شود.

کد خبر 338975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.