کشف ۶۰ هزار ترقه در اصفهان/واحدهای صنفی تحت نظر هستند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر همه کلانتری‌های شهرستان اصفهان به منظور جمع آوری ترقه‌های دست ساز و قاچاق آمادگی لازم را دارند، گفت: تا صبح امروز بیش از ۶۰ هزار انواع مواد محترقه از سطح شهر اصفهان کشف شده است.

سرهنگ حسن یاردوستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی برای کاهش و کنترل خسارات ناشی از استفاده از مواد محترقه در چهارشنببه پایان سال اظهار کرد: از دو هفته گذشته تاکنون با دریافت دستور قضایی جمع‌آوری محواد محترقه دست‌ساز و مواد محترقه قاچاق در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه کلانتری‌های شهرستان اصفهان به منظور جمع آوری ترقه‌های دست ساز و قاچاق آمادگی لازم را دارند، افزود: تا صبح امروز بیش از ۶۰ هزار انواع مواد محترقه از سطح شهر اصفهان کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه تحت نظر قرار دادن افراد سابقه‌دار نیز از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از ترقه‌بازی چهارشنبه آخر سال است، تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت هر گونه تخلفی در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به نیروی انتظامی داشته باشند تا از ایجاد فاجعه بزرگ جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته متاسفانه استفاده از مواد محترقه قاچاق و دست‌ساز منجر به قطع عضو و حتی فوت شهروندان اصفهان شده است، افزود: امسال با تشدید نظارت‌ها سعی داریم تجربیات تلخ سال‌های گذشته تکرار نشود.

سرهنگ یاردوستی با بیان اینکه بیشترین آسیب ناشی از استفاده مواد محترقه در سال گذشته در حاشیه شهر اصفهان بوده است، افزود: با فرهنگسازی‌های صورت گرفته در راستای کاهش مخاطرات در شهر اصفهان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه سوری نیز نیروی انتظامی تدابیر امنیتی و ترافیکی را از بعد از ظهر روز سه شنبه هفته آینده آغاز می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم با کمترین خسارت چهارشنبه سوری امسال را سپری کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در خصوص تذکر به اصناف در خصوص فروش مواد محترقه نیز گفت: مراکز عمده‌ای که در کار خرید و فروش این مواد هستند نه تنها تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند، بلکه تحت نظر و مراقبت هستند و ما در صورت مشاهده عرضه محصولات ناهنجار و غیرمتعارف به شدیدترین شکل با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 338974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.