روشن: سه‌شنبه‌های بدون خودرو گامی برای کاهش معضلات ترافیکی است

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: طرح سه‌شنبه های بدون خودرو به منظور ترویج ورزش همگانی و کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی‌های زیست‌محیطی برنامه‌ریزی شده که باید فرهنگسازی لازم در این خصوص برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از دوچرخه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در برنامه «سه‌ شنبه‌های بدون خودرو، هر هفته در یک محله» که امروز (سه شنبه) در محله رسالت برگزار شد، اظهار کرد: بر مبنای اصل عدالت‌محوری، مدیریت شهری اصفهان تصمیم گرفت این برنامه را در مناطقی که نیاز به برنامه‌های آموزشی و ترویجی دارد، تسری دهد.

وی تصریح کرد: محله‌محوری و نیاز محوری از جمله شاخص‌هایی است که مدیریت شهری اصفهان آن را در دستور کار خود قرار داده تا شادی و نشاط و آرامش بیش از پیش در بین شهروندان ایجاد شود.

روشن گفت: طرح سه‌شنبه های بدون خودرو  به منظور ترویج ورزش همگانی و کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی‌های زیست‌محیطی  برنامه‌ریزی شده که باید فرهنگسازی لازم در این خصوص برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از دوچرخه انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز درختکاری، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصفهان طی سال‌های اخیر با مشکل خشکسالی و بحران کمبود منابع آبی روبه رو بوده است، باید کاشت درختان و گونه های گیاهی مقاوم به خشکسالی را افزایش داده تا نشان دهیم، محیط زیست خود را دوست داریم و به آن اهمیت می‌دهیم.

کد خبر 338933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.