در روابط خواهرخواندگی های اصفهان تجدید نظر می شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه در روابط کنونی با شهرهای خواهرخوانده باید تجدیدنظر شود، گفت: باید سطح روابط ارتقا یابد، لازم است که از فرصت و ظرفیت شهرهای خواهرخوانده استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری شهردار اصفهان و شهردار موستار بعداز ظهر امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد. 

شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: در این سفر جلسات مشترکی بین دو شهر برگزار شد و بعد از اعلام توانمندی های دوجانبه تفاهم نامه های مشترکی در زمینه مدیریت شهری، اقتصادی، گردشگری، نمایشگاهی و ... امضا شد.

قدرت الله نوروزی افزود: همکاری بخش خصوصی در حوزه شهری، انجام مبادلات فرهنگی و گردشگری و برگزاری رویدادهای فرهنگی برای معرفی هنر اصفهان از جمله مواردی است که در این در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه مبادلات فرهنگی می تواند زمینه رشد و شکوفایی دو شهر را فراهم کند، ادامه داد: با توجه به آثار و ابنیه تاریخی موجود در دو شهر اصفهان و موستار می توانیم زمینه را برای گردشگری در هر دو شهر فراهم کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در روابط کنونی با شهرهای خواهرخوانده باید تجدیدنظر شود و سطح روابط ارتقا یابد و لازم است که از فرصت و ظرفیت شهرهای خواهرخوانده استفاده کنیم.

نوروزی با بیان اینکه تاکنون نمایشگاه های مختلفی از کشور لهستان و آلمان در اصفهان برگزار شده است، گفت: باید روابط و تعاملات میان اصفهان و شهرهای خواهر خوانده افزایش یابد و شهرداری درصدد است زمینه تبادل برنامه های فرهنگی و گردشگری را با این شهرها فراهم کند.

وی افزود: تفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری میان شهرداری اصفهان و شهرداری موستار پیرو مذاکرات وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای خود در بوسنی و هرزگوین به امضا رسیده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: عقد خواهرخواندگی بین این دو شهر باید مراحل قانونی خود را در هر دو کشور طی کند، این موضوع در شهر موستار نیز باید به تصویب اعضای شورای شهر برسد، به همین منظور فعلا تفاهمنامه ای بین دو شهر منعقد شده تا روابط و تعاملات رسمی برقرار شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سند الزام آور نیست، اما در قالب این تفاهم نامه می توانیم در راستای تقویت، تعامل در حوزه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی همکاری کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان بیشتر علاقه مند به توسعه گردشگری بین دو شهر است، بنابراین اگر عقد خواهر خواندگی بین دو شهر منعقد شود می توانیم در راستای تحقق اهداف و افزایش تعاملات فعالیت کنیم.

وی تاکید کرد: مبادلات فرهنگی می تواند زمینه رشد و تعامل بین دو شهر را فراهم کند، رایزنی های ابتدایی برای ثبت قرار داد خواهر خواندگی شکل گرفته که نیازمند  هماهنگی های بیشتر است.

کد خبر 338925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.