استاندار اصفهان دغدغه رفع مشکلات کشاورزان را دارد

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به پیشروی کویر تا نزدیکی شهر، گفت: برای رفع این معضل از طرح های کشاورزی با رویکرد استفاده از منابع آبی کم، حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا،   مقدس زاده صبح امروز سه شنبه_ در مراسم روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی که در مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان برگزار شد اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه ای بوده که توسط پیشینیان به ما رسیده و ما هم باید از آن مراقبت کنیم تا به نسل بعدی برسد.

وی افزود: متاسفانه میزان منابع آبی نیز به کمتر از ۱۰ درصد نسبت به سال های قبلی رسیده و این معضل یقینا بر معیشت مردم موثر بوده است.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: طبق تحقیقات بین المللی یک موسسه در ۱۰ سال قبل که گفته بود امروز کره زمین ۰.۴  گرمتر می شود، امروز شاهد بروز گرمای شدید زمین هستیم و این موضوع امروز مشهود است، پیش بینی می شود این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

وی استان های اصفهان، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان را از استان های درگیر با خشکسالی شدید دانست و افزود: با توجه به خشکسالی استان زندگی ۹۰ هزار کشاورز با مشکل روبرو شده، این در حالی است که ما مسئول تامین معیشت مردم هستیم.

مقدس زاده تصریح کرد: با وجود تمام این مشکلات می توان با طرح، برنامه و مدیریت صحیح این مشکلات را رفع کنیم و در این راه حمایت های لازم را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: دولت ها مجریان خوبی برای طرح ها نیستند و امیدواریم با حمایت از بخش خصوصی طرح ها بخوبی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی های سنگین اداری مانع مهمی در راه بخش خصوصی است، افزود: البته استاندار اصفهان دغدغه رفع مشکلات کشاورزان را دارند و در این راه تلاش شان را می کنند.

کد خبر 338895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.