قانون شهرداری در برخورد با مشاغل مزاحم

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان اعلام کرد: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و به منظور کاهش آلاینده‌ها و آلودگی‌های موجود در شهر، یکی از وظایف شهرداری جلوگیری از ایجاد و تأسیس مکان‌های پر سر و صدا و غیربهداشتی است.

مسعود حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اماکن مشمول این بند قانونی عبارتند از کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها و مغازه‌هایی که مخالف اصول بهداشتی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری با مراکز دامپروری و اصطبل چارپایان و تمام کسب و کارهایی که به نوعی ایجاد سر و صدا و تولید دود و آلایندگی می‌کند یا باعث تجمع حشرات و جانوران می‌شود، طبق قانون برخورد و در صورت توجه‌نکردن متصدیان، واحدهای صنفی می‌توانند این صنوف را تعطیل کنند.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تخریب کوره‌های آجر و گچ و آهک پزی، همچنین گرمابه‌هایی که بر خلاف اصول بهداشتی فعالیت می‌کنند، از وظایف شهرداری است، گفت: در این راستا طی سال‌های اخیر شهرداری اصفهان اقدامات مؤثری انجام داده، اخطارهای لازم را به واحدهای متخلف اعلام و در راستای تعطیل‌کردن یا جابه جا کردن آنها به خارج از شهر اقدام کرده است.

وی ادامه داد: طبق تبصره بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، در مورد تعطیل، تخریب و انتقال به خارج از شهر مکلف است مراتب را ضمن دادن مهلت مناسبی به صاحبان آنها ابلاغ کند و اگر صاحب ملک به نظر شهرداری معترض باشد، باید ظرف ۱۰ روز اعتراض خود را به کمیسیونی مرکب از سه نفر که از طرف انجمن شهر انتخاب خواهند شد، تسلیم کند.

حیدری اظهارکرد: رأی کمیسیون قطعی و لازم الاجراء است و هرگاه رای کمیسیون مبنی بر تائید نظر شهرداری باشد و یا صاحب ملک به موقع اعتراض نکرده و یا در مهلت مقرر شخصا اقدام نکند، شهرداری به وسیله ماموران خود اقدام خواهد کرد. در خصوص تعطیلی، تخریب و انتقال واحدها به خارج از شهر، مراتب با ارایه اخطارهای لازم انجام شده و برای صاحبان ملک مهلتی تعیین می‌شود تا نسبت به جابه جایی اقدام کنند.

کد خبر 338868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.