سارق طلاهای شاهین‌شهر دستگیر شد/ پلمپ ۵۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

دستگیری سارق طلاهای شاهین شهر کمتر از هشت ساعت و پلمب ۵۳ واحد صنفی متخلف در بازرسی‌های نوروزی از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ محمدحسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرضا اظهار کرد: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۹۲ کارتن لوازم یدکی خودرو خارجی که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق بارگیری شده بودند، کشف کردند.

سرهنگ بابا کلانی افزود: ارزش این محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این خصوص راننده دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند اصفهانی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی باعث آبروریزی و هتک حیثیت وی شده ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های علمی که توسط کارشناسان صورت گرفت، فردی وارد حساب کاربری تلگرام شاکی شده و عکس ها و اطلاعات محرمانه ای که وی برای اقوام و دوستان خود ارسال می کرده را از این طریق به سرقت برده است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهم اصلی پرونده شناسایی و وی در عملیاتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم که آشنایی قبلی با شاکی داشت در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

کشف ۲۰ هزار مواد محترقه غیر مجاز در فروشگاه لوازم التحریر

سرهنگ محمدرضا خدادوست، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت متصدی یک واحد صنفی لوازم التحریر در زمینه فروش مواد محترقه خارجی غیر مجاز  ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی  افزود: ماموران پس از کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی از واحد صنفی مربوطه بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد۲۰ هزار عدد انواع مواد محترقه خارجی قاچاق و غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به دستگیری متصدی این واحد صنفی تصریح کرد: برخی سود جویان بدون اهمیت دادن به عواقب خطرناک وسایل آتش بازی غیر مجاز، اقدام به فروش مواد منفجره خطرناک در بین جوانان و نوجوانان می کنند که با توجه به ماهیت و خواص فیزیکی و شیمیایی مواد محترقه و عدم اطلاع مصرف کننده از خطرات آن، خسارت های جبران ناپذیری را برای افراد در پی دارد.

کشف ۱۱۶کیلوگرم تریاک در شهرضا

سرهنگ جهانگیر کریمی، فرمانده انتظامی شهرضا اظهار کرد: عوامل ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه خودروی "ام وی ام" مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودروها طی هماهنگی با مقام قضائی در بازدید از آنها ۱۱۶ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در این زمینه ۴ نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه خودروهای مذکور از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودند، اظهار داشت: به حمدالله با هوشیاری به موقع ماموران پلیس قاچاقچیان در انجام عمل شوم ناکام شدند.

دستگیری سارق طلاجات در کمتر از ۸ ساعت

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت ۲۵۰میلیون ریال طلا به همراه تعدادی از وسایل دیگر از منزل وی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران بلافاصله در محل حاضر شده و با جمع آوری مدارک و سرنخ‌های موجود و همچنین یک کار علمی دقیق توانستند هویت متهم را مورد شناسایی قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: پس از شناسایی هویت سارق، ماموران وارد عمل شده و در کمتر ۸ ساعت وی را دستگیر و طی بازرسی از مخفیگاه متهم کلیه اموال مسروقه را کشف و به مالباخته مسترد کردند.

پلمپ ۵۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف  شهر اصفهان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به مدت هشت روز اجرا شد.

وی اظهار کرد: در این مدت از هزار و ۱۱۸واحد صنفی بازدید بعمل آمد و در پایان تعداد  ۵۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با دستور مقام قضائی پلمب و برای  ۱۴۵ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد.

کد خبر 338858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.