جشن تکلیف دانش آموزان بادرودی در آقاعلی عباس (ع) برگزار شد

نطنز- مراسم جشن تکلیف و عبادت مدارس دخترانه و پسرانه منطقه بادرود در آستان مقدس اقا علی عباس (ع) برگزار شد.

حسین ماهیان صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم جشن تکلیف دختران و پسران مدارس منطقه بادرود در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار  کرد: این مراسم با همکاری اداره آموزش و پرورش و مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم با هدف آشنایی دانش آموزان با آموزه‌های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش بادرود گفت: فرهنگ انسان ساز نماز و رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه هایی است که تلاش می کنیم تا به بهترین شکل به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی اظهار کرد: در این مراسم  حدود ۵۰۰ دانش آموز شرکت داشتند که برنامه هایی همچون اجرای سرود همگانی، حاملان قرآن، قرائت دکلمه، اقامه نماز جماعت، اهداء جوایز، نمایش همراه با برنامه های شاد و مفرح توسط حجت الاسلام محمد حسین  راستگو اجرا شد.

ماهیان با بیان اینکه جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است، افزود: اگر دانش آموزان از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند، هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوند.

وی گفت: مراسم جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس برگزار تا روح معنوی در جامعه پرورش یابد.

به گزارش ایمنا، سوگندنامه جشن عبادت، بیان احکام شرعی و برپایی نماز جماعت از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این مراسم بود.

کد خبر 338827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.