حمایت وزارت علوم از توسعه فناوری در راستای اشتغال و ثروت‌آفرینی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فروش قابل توجه فناوری در پارک‌های علم و فناوری گفت: در اعتبارات سال ۹۷ رشد بودجه پارک‌ها بیش از دانشگاه‌ها بوده است.

به گزارش ایمنا، منصور غلامی امروز در حاشیه بیست‌وهشتمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به جا به‌جایی‌هایی صورت گرفته در وزارت علوم افزود: مدیران ما، مشغله زیادی دارند از این رو جای خود را به افراد جدیدتر می‌دهند.

غلامی با بیان اینکه دکتر مهدی کشمیری به عنوان سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم جایگزین دکتر پیری شده است، اظهار کرد: دکتر کشمیری دارای سابقه بالایی است و امیدواریم بتواند تجربیات خود را به دیگران انتقال دهد.

برنامه‌های وزارت علوم برای حل مشکلات

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات همواره در مسیرهای جدید وجود دارد،‌ اظهار کرد: ولی با تلاش‌هایی که انجام شد، توانستیم برنامه‌های خود را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: در جاهایی که نیاز به حمایت دولت داریم، حتما سعی می‌شود که در سطح دولت تعاملاتی داشته باشیم.

غلامی با اشاره به کمبود اعتبارات در کشور، خاطرنشان کرد: در سال جاری، علی‌رغم کمبودهای مالی برای پارک‌های علم و فناوری اعتباراتی تخصیص یافت که رشد آن‌ها بیش از رشد اعتبارات دانشگاه‌ها بوده که این امر نشان از توجه دولت به پارک‌ها است.

وزیر علوم اضافه کرد: در این راستا، در سال آینده حمایت از ایده‌های جدید و فناوری‌های جدید در پارک‌های علم و فناوری را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: هدف ما در این زمینه این است که بتوانیم در جهت تولید و اشتغال گام‌هایی را برداریم.

غلامی تاکید کرد: در این راستا از مدیران درخواست کردیم که هم در سطح دانشگاه‌ها و هم در سطح پارک‌ها همکاری‌هایی را برای جلب ایده‌های بیشتر داشته باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس آمارها پارک‌ها و مراکز رشد فروش قابل توجهی از ایده‌های فناورانه داشته‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 338815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.