بوسنی و هرزگوین از الگوهای نمایشگاهی اصفهان بهره می‌گیرد

در دیدار مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و شهردار موستار کشور بوسنی و هرزگوین بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی، نمایشگاهی و گردشگری میان اصفهان و کشور بوسنی و هرزگوین تاکید شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، علی یارمحمدیان در این دیدار با تاکید بر وجود فرصت‌های بی‌نظیر برای همکاری میان اصفهان و بوسنی و هرزگوین، گفت: اصفهان و بوسنی و هرزگوین پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری، اقتصادی و نمایشگاهی دارند و افزایش ارتباطات دو جانبه می‌تواند به ثروت‌آفرینی بیشتر نتیجه دهد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در اقتصاد این استان، افزود: سالانه بیش از ۴۰ رویداد اقتصادی در اصفهان توسط شرکت نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود که زمینه مناسبی برای ارتباطات تجاری و اقتصادی میان اصفهان و بوسنی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، ایتالیا، ترکیه، چین، هندوستان و اسپانیا همواره حضور فعالی در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان دارند و در این میان شرایط برای حضور شرکت‌هایی از کشور بوسنی و هرزگوین نیز فراهم آمده است.

وی به مشارکت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در کشورهای پیشرفته جهان اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت پاویون جمهوری اسلامی ایران را در برخی نمایشگاه‌های مطرح جهانی برپا می‌کند که به این وسیله زمینه حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌ها فراهم می شود.

یارمحمدیان تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برای توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین افزایش استانداردها و کیفیت تولیدات داخلی تلاش می‌کنیم و خوشبختانه افزایش ارتباطات نمایشگاهی توانسته تاثیر قابل توجهی در مراودات و تعاملات اقتصادی بین‌المللی اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی می‌تواند مبنای افزایش ارتباطات اصفهان و کشور بوسنی و هرزگوین باشد، گفت: نخستین گام برای افزایش تعاملات این است که در نمایشگاه گردشگری سال آینده غرفه‌ای ویژه در اختیار شهرداری موستار قرار گیرد تا مسئولان این شهر به ارائه توانمندی‌های آن در حوزه گردشگری بپردازند.

 اصفهان آماده همکاری با موستار 

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اصفهان آمادگی دارد در تمامی زمینه‌ها با کشور بوسنی و هرزگوین تعامل و همکاری داشته باشد، گفت: این کشور در بخش‌هایی مانند دام، صنایع فلزی و ساختمان پتانسیل‌های بسیاری دارد و همین توانایی‌ها زمینه همکاری‌های بیشتر میان اصفهان و این کشور را فراهم می‌کند.

مرتضی طهرانی ادامه داد: افزایش تعاملات اقتصادی نیازمند ایجاد بستری برای فعالیت‌های تجاری است و بنابراین می‌توان پتانسیل‌های مختلف را به کار گرفت که این سطح تعاملات افزایش یابد.

وی تصریح کرد: می‌توان شرایطی فراهم آورد که یک هیئت تجاری از بوسنی و هرزگوین در اصفهان حضور یابند و با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان رایزنی‌های لازم را انجام دهند و زمینه‌های همکاری را بررسی کنند.

‌ از اصفهان الگو می‌گیریم

شهردار شهر موستار کشور بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار، اصفهان را شهری بزرگ با فرهنگی غنی و اقتصادی قدرتمند دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که از شاخص‌های نمایشگاهی و اقتصادی اصفهان الگو بگیریم و در راستای توسعه شهرمان استفاده کنیم.

لیوبو بشلیج با استقبال از دعوت مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برای حضور موستار در نمایشگاه گردشگری اصفهان افزود: رایزنی با فعالان عرصه گردشگری کشورمان را در دستور کار قرار خواهیم داد تا با تمام توان در نمایشگاه گردشگری اصفهان حضور یابند.

وی با بیان اینکه صنعت دام و طیور در کشور بوسنی و هرزگوین پیشرفت‌های بسیاری داشته است، تاکید کرد: کشور ما طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در صنعت دام انجام داده و توانسته به یکی از صادرکنندگان گوشت به کشورهای اروپایی تبدیل شود.

شهردار شهر موستار با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات اصفهان در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، تصریح کرد: نمایشگاه موستار بسیار کوچک است و در ابتدای کار قرار دارد، اما امروز با مشاهده توانمندی‌های اصفهان در صنعت نمایشگاهی ترغیب شدیم از استانداردهای این شهر در برگزاری نمایشگاه الگو بگیریم و نمایشگاه موستار را تبدیل به یک نمایشگاه جهانی کنیم.

وی یادآور شد: نخستین گام‌ها برای ارتباط بیشتر میان اصفهان و موستار باید محکم برداشته شود تا با هم‌افزایی بیشتر شاهد توسعه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

کد خبر 338802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.