۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
محدوده‌ امن

نمایشگاهی از آثار نقاشی، ویدئو و طراحی های "حامد صحیحی" با عنوان "محدوده‌ی امن" در گالری امروز برگزار شده است.

این هنرمند با بیان اینکه آثار این نمایشگاه پیش از این در قالب سه نمایشگاه در تهران نمایش داده شده است، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از این مجموعه ها "محدودۀ امن" و شامل نقاشی های رنگی است، دیگری ویدئوهایی است که به مجموعۀ "فوبو فوبیا" تعلق دارد و گروه سوم نیز تعدادی طراحی منتخب از مجموعه "شهرهای مرئی" است.

حامد صحیحی افزود: این سه مجموعه یعنی "محدودۀ امن"، "فوبو فوبیا" و "شهرهای نامرئی" از حیث موضوع مشترکات و تفاوت هایی دارند، ازجمله اینکه مجموعۀ "فوبو فوبیا" درباره ۱۳ نوع از ترس هایی است که در همه آدم ها وجود دارد و در قالب ۱۳ ویدئو ارائه شده است و البته در این نمایشگاه تنها به ارائه ۶ ویدئو از ۶ نوع ترس پرداخته ام.

وی ادامه داد: هم‌چنین مجموعه "شهرهای نامرئی" برخی مکان های خواب های ما را نشان می دهد و من بدون اینکه اتفاقات خواب را به تصویر بکشم تنها مکان آن خواب را طراحی کرده ام، مجموعۀ "محدودۀ امن" باتوجه به این موضوع ایجاد شد که هر فردی بعد از دیدن هر منظره یا آب و هوایی دچار احساسات خاصی مانند دلتنگی، خوشحالی، غم و یا هر چیز دیگری می شود، به همین دلیل من در محدودۀ امن این موضوع را به صورت معکوس نگاه کردم، مثلاً به این توجه کردم که اگر این حسی که من دارم به صورت منظره بود چه تصویری داشت و به همین ترتیب آن ها را نقاشی کردم و این تصاویر مکان خاصی را نشان نمی دهد، بلکه حال و هوای آن ها اهمیت دارد.

صحیحی گفت: وجه مشترک این آثار این است که یا نزدیک وقوع فاجعه ای هستند یا بعد از آن و بر این اساس عنوان محدودۀ امن را انتخاب کردم. همچنین در هر سه مجموعه تِمی مشترک از ترس به شکل های مختلف وجود دارد و من به این موضوع اعتقاد دارم که هنر به صورت قوی در ترس ریشه دارد و وقتی ما از چیزی می ترسیم تخیل‌مان شروع به فعالیت می کند و داستان ها و تصاویر بسیاری می سازیم و ترس است که سبب خلاقیت می شود.

به گزارش ایمنا حامد صحیحی دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. از نمایشگاه های انفرادی این هنرمند می توان به نمایشگاه های "فوبوفوبیا"، "سرها"، "مارکوپولو"، "زیرزمین" و "خواب دیده" در گالری طراحان آزاد، نمایشگاه "یازش" و نمایشگاه "بولمیا" و نمایشگاه "اما توی سرت عزیز که می ترسم ندانی کجاست" در گالری طراحان آزاد تهران در گالری طراحان آزاد تهران، نمایشگاه "تابوتی برای روز مبادا" و نمایشگاه "جعبه سفید" در گالری محسن تهران، نمایشگاه "پراکندگی" در گالری ماه تهران، نمایشگاه "صورت های دیگر" در گالری لاله تهران و نمایشگاه "کتاب خوان" در گالری دی تهران اشاره کرد.

کد خبر 338789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.