رنگ آمیزی 1.5 میلیون متر فضای شهری اصفهان توسط زندانیان

رییس انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان گفت: تا پایان سال جاری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر فضای شهری توسط زندانیان رنگ آمیزی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مباشری در جلسه توزیع کالای نوروزی بین خانواده زندانیان استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰۰ زندانی از زندان مرکزی اصفهان با ۱۳۰ نفر از زندان اسد آباد در بحث اشتغال در سطح شهر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: تا پایان سال جاری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر فضای شهری توسط زندانیان شرکت کننده در بحث اشتغال رنگ آمیزی می شود که این میزان جدا از نرده ها و حاشیه ی خیابان هاست.

رییس انجمن حمایت از زندانیان استان در خصوص طرح بکارگیری زندانیان افزود: همه زندانیان که درسطح شهر مشغول به کارند ملبس به لباس حمایت هستند و همه آنها اجبارا باید از لباس فرم استفاده کنند تا شناسایی و کنترل آن‌ها آسان‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در دو شیف کاری صبح تا چهار بعدازظهر و هشت شب تا ۵ صبح کار می کنند، گفت: تا این لحظه حدود یک سوم جداول سطح شهر رنگ آمیزی شده است و تا حدودی از برنامه کار به خاطر مشکلات عدم وجود رنگ توسط شهرداری ها عقب هستیم اما در حال حاضر مشکل رنگ و لوازم وجود ندارد و زندانیان مشغول به ادامه کار هستند. این فعالیت تا پایان ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد.

مباشری با بیان اینکه جرائم زندانیانی که در سطح شهر مشغول بکار هستند، غیر عمد است،تصریح کرد: ایجاد زمینه اشتغال برای زندانیان از مسایل بسیار مهمی است که از مشکلات و آسیب‌های خانواده‌های آنها می‌کاهد.

وی در خصوص در کنار خانواده بودن این افراد گفت: اگر زمینه سرکشی این افراد به خانواده‌هایشان فراهم شود این امر قطعا در رفتار زندانی نمود خواهد داشت و به کاهش آلام خانواده ها و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.

رییس انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این انجمن در بحث اشتغال زندانیان مطلوب بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه انجمن حمایت از زندانیان استان جایگاه خوبی در شهرداری‌ها و مراکز خدماتی برای ایجاد اشتغال دارد و تلاش می شود در بحث جایگزینی حبس و اشتغال سال آینده با قدرت بیشتری در نهادهای دولتی فعالیت شود.

توضیع 3 هزار سبد کالا میان خانواده زندانیان

مباشری در خصوص توزیع سبد کالا میان خانواده‌های زندانیان در آستانه عید نوروز گفت: دو هزار سبد کالا تا امروز در بین خانواده های زندانیان توزیع و یک هزار سبد کالای دیگر هم برای توزیع بین خانواده‌ها درنظر گرفته شده است که در مجموع سه هزار سبد کالا تا روزهای آتی بین خانواده های زندانیان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اضافه شدن مبلغی به مستمری زندانیان برای خرید دلخواه و آزادانه خانواده ها در دستور کار انجمن است، گفت: برای اسفندماه هر نفر از خانواده زندانیان حدود ۱۰۰ هزار تومان به غیر از مسمتری ماهانه در نظر گرفته شده است.

رییس انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان باتاکید براینکه این انجمن چیزی حدود ۳۵۰۰ خانواده زندانی را تحت پوشش دارد، افزود: در تمام شهرستان های استان انجمن های حمایت از زندانیان منتظر کمک هستند چرا که توان انجمن های شهرستانی چندان بالا نیست.

مباشری با اشاره به اینکه اجرای برنامه یک شهر ضیافت باهمکاری ستاد دیه و خیریه امام موسی کاظم(ع) برای چهارمین سال متوالی امسال به خوبی برگزار شد، گفت: با کمک مردم و خیرین 10 میلیارد تومان به این خیریه کمک شد که زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی اززندان های استان را فراهم کرد و این انجمن توانست ۳۷ زندانی که سالیان سال در زندان بودند را با کمک خیرین استان آزاد کنند.

رییس انجمن حمایت از زندانیان در خصوص روش کمک انجمن به آزادی زندانیان گفت: امین بخشی از هزینه آزادی بر عهده فردی که برای درخواست آزادی به انجمن مراجعه می کند و انجمن با شاکیان پرونده برای گرفتن تخفیف وارد مذاکره شده و بخش دیگری این هزینه از طریق مساعدت انجمن حمایت از زندانیان تامین می شود.

وی با بیان اینکه در بررسی های اخیر  افسردگی در بسیاری از خانواده های زندانیان مشاهده شده است، افزود: متاسفانه این خانواده ها با فشارهای اقتصادی و روحی و روانی خاص رو به رو هستند که به دلیل عدم حضور سرپرست خانوار ایجاد شده است، اگر امروز آرامشی در زندان ها وجود دارد تنها به خاطر رسیدگی به وضع خانواده های این زندانیان است.

مباشری در خصوص تکمیل عملیات عمرانی سالن ملاقات حضوری زندان مرکزی اصفهان گفت: این سالن در فضایی به وسعت ۸۵۰ متر در حال احداث است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید تا ملاقات خانواده های زندانیان در فضایی بهتر انجام شود.

کد خبر 338781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.