طراحی نادرست ساختمان‌ها منجر به قطع درختان می‌شود

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسیاری از درخواست های مردم مبنی بر قطع درختان کاملا مربوط به حوزه شهرسازی است، زیرا ساختمان بدون توجه به عناصر طبیعی اطراف خود به ویژه درختان طراطی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز درختکاری اظهار کرد: 15 اسفند هر سال به عنوان روز درختکاری در تقویم سالیانه نامگذاری شده است، بر همین اساس در این روز همه مسئولان، نهادها و سازمانها به خصوص شهرداری‌ها سعی می کنند با برگزاری مراسم نمادین و حتی برنامه های کاملا عملیاتی نسبت به درختکاری اقدام کنند.

وی افزود: برای به ثمر نشستن یک درخت شاید سالها زمان علاوه بر سایر منابعی همچون آب و ... لازم است، بنابراین همانطور که کاشتن درخت بسیار اهمیت دارد به همان اندازه و حتی بسیار بیشتر قطع یک درخت هم می تواند بسیار تاسف برانگیز باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در مدت زمانی که نماینده شورا در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز هستم، متوجه معضلی بسیار اساسی شده ام به طوری که بسیاری از درخواست های مردم مبنی بر قطع درختان کاملا مربوط به حوزه شهرسازی است، زیرا ساختمان بدون توجه به عناصر طبیعی اطراف خود به ویژه درختان طراطی شده است.

طغیانی اضافه کرد: اگر طراحان با حضور در محل سایت مورد طراحی همه عناصر موجود را بررسی می‌کردند، می توانستند با تغییراتی بسیار کوچک در طراحی مانع از قطع درختان شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است تعامل سازنده ای بین حوزه معاونت شهرسازی، سازمان پارکها و فضای سبز و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان شکل گیرد و بدین وسیله طراحان ملزم به اجرای این موارد شوند.

وی در خصوص جریمه قطع درختان گفت: جریمه مربوط به قطع درختان بسیار اندک است که همین نیز مزید بر علت است و شاید بالا بردن مبالغ جریمه می تواند تا حدی نقش بازدارنده داشته باشد.

کد خبر 338759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.