ستاد گردشگری را سازمان کنید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری اصفهان باید تبدیل به سازمان یا مدیریت گردشگری شود، گفت: برنامه‌های ستاد گردشگری نباید تنها به ایام نوروز ختم شود بلکه باید در طول سال استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تمام دنیا سازمان های گردشگری زیر نظر شهرداری ها فعالیت می کند، از این رو ستاد گردشگری شهرداری اصفهان باید تبدیل به سازمان یا مدیریت گردشگری شود.

وی افزود: در تمام دنیا مباحث تبلیغاتی پیرامون گردشگری و معرفی مکان های گردشگری به عهده شهرداری ها است، اما این اتفاق هنوز در کشور ما رخ نداده است.

این عضو شورای شهر اصفهان اضافه کرد: شهرداری اصفهان باید به مباحث گردشگری بسیار قوی ورود کند، زیرا رونق گردشگری نه تنها روحیه شادی را در بین مردم شهر تقویت می کند، بلکه می‌تواند برای شهر رونق اقتصادی داشته باشد.

زندآور با بیان اینکه برای قوی تر شدن باید ارتباطات قوی با دستگاههای بین بخشی داشته باشیم، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته به نظر می آید امسال کارهای خوبی برای اصفهان گردی و جذب گردشگر در ایام نوروز انجام شده است، اما آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد این است که این خدمات از سوی گردشگران مورد استقبال قرار گیرد، این هدف با اطلاع رسانی قوی و مناسب در مورد خدماتی که برای گردشگران ایجاد شده، قابل دستیابی است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت و هزینه خدمات گردشگری امسال اصفهان باید به شکلی باشد که همه طرف هایی که در آن مشارکت می کنند، منفعت ببرند و برای شهروندان و گردشگران جذاب و به صرفه باشد.

وی اضافه کرد: ضروری است با توجه به اینکه همه اعضای شورای شهر و مسئولان مدیریت شهری اذعان به بحث گردشگری و رونق این صنعت دارند، در گام نخست ساختار و تشکیلات ستاد گردشگری به سازمان یا مدیریت گردشگری در یک قالب کوچک تغییر کند تا این برنامه ها در طول سال هم استمرار داشته و مختص ایام نوروز نباشد و تمامی فعالیت ها قابل رصد و پایش باشد.

این عضو شورا تصریح کرد: باید در این راستا از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده شود زیرا رونق گردشگری موجبات اشتغال زایی را فراهم می کند.

زندآورد گفت: معمولا در ستاد گردشگری هزینه های صورت گرفته به نوعی محو می شود و برخی هزینه ها مشخص نیست، انتظار می رود شفاف و قابل محاسبه تمامی موارد اعلام و با سنوات گذشته مقایسه و تحلیل شود.

کد خبر 338758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.