دستگیری زنان در جریان دربی پایتخت غیرقانونی بود

رییس فراکسیون زنان مجلس از آزادی تمامی دختران بازداشتی که برای دیدن مسابقه استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی آمده بودند، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری با بیان اینکه تمامی دختران بازداشت‌شده که برای دیدن مسابقه فوتبال دو تیم استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی آمده‌ بودند با پیگیری‌های صورت گرفته یک روز پس از مسابقه آزاد شدند، گفت: نه تنها بازداشت این دختران قانونی نبوده است بلکه برای ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه نیز قانونی وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اکثر دختران بازداشتی دختران خبرنگار ورزشی بودند که برای تهیه گزارش در حوالی ورزشگاه آزادی حاضر شده‌ بودند، افزود: دستگیری خبرنگاران که برای انجام وظیفه و کار حرفه‌ای خود به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بودند، کار عجیبی بود و چنین برخوردی شایسته هیچ یک از بانوانی که برای ورود به ورزشگاه آمده بودند، نبود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ قانونی برای ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه وجود ندارد، ادامه داد: دو وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور در این رابطه مسئول هستند و باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان مسئول تکمیل زیرساخت و تأمین جایگاه برای ورود زنان به استادیوم بوده و وزارت کشور نیز مسئول تأمین امنیت برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها است که در حال حاضر هر دو مورد برای ورود زنان به استادیوم‌ها حداقل استادیوم آزادی فراهم است.

کد خبر 338751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.