جعفری: ۲۵ محله فرسوده اصفهان بازآفرینی می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۲۵ محله فرسوده و قدیمی شهر برای بازآفرینی شناسایی شده و قرار است در ستاد ملی مطرح تا با تامین بودجه مورد نیاز، در قالب برنامه پنج ساله ششم اجرایی شود.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه، اقدامات ارزشمندی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری در حال انجام است، به استناد ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، باید طی پنج سال ۱۳۳۴ محله و به روایتی دیگر سالانه ۲۷۰ محله در بافت های فرسوده شهری کشور احیاء شود که دولت و شهرداری‌ها در این زمینه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی‌های اصلی را انجام خواهند داد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور در استان اصفهان قرار دارد، افزود: ۵۰ درصد بافت فرسوده استان نیز مربوط به شهر اصفهان است که باید به مرور نوسازی و بهسازی شود.

وی گفت: ۲۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در قالب ۲۳۲ لکه در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان وجود دارد که تاکنون ۲۵ محله برای احیاء به ستاد بازآفرینی استان معرفی و به تصویب رسیده و قرار است در ستاد ملی مطرح شود تا با تامین بودجه مورد نیاز، در قالب برنامه پنج ساله ششم بازآفرینی شود.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت اولویت خاصی برای احیاء بافت فرسوده، رونق ساخت و ساز و اشتغال مد نظر قرار داده است، اما در کنار مداخلات دولت و شهرداری، مشارکت هر چه بیشتر مردم برای احیاء بافت‌های ناکارآمد شهری ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری اصفهان با بخشودگی عوارض به میزان۷۰ درصد در قالب بسته‌های تشویقی ساخت و ساز پیش قدم است، افزود: دولت مکلف است ضمن ایجاد بسته‌های تشویقی و حمایتی مشترک با شهرداری که در آن پرداخت وام با نرخ تک رقمی وجود دارد، اعتباراتی نیز برای تامین زیرساخت های این بافت‌ها پیش‌بینی کند.

کد خبر 338715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.