رتبه غیرقابل قبول ایران در کار آفرینی

مربی ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با اشاره به ضرورت توجه به کارآفرینی گفت: کارآفرینی به جهت ارزش آفرینی بسیار قابل توجه است و در این میان ایران رتبه قابل قبولی در سطح دنیا کسب نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید یاسر معین الدینی شامگاه شنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی آینده با محوریت آینده شغل در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: کارآفرینی به دلیل تحقق خودشکوفایی فردی، مخاطره در راه تولید ارزش، قانع نبودن به دستاورد اندک و ارزش آفرینی ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز اعتنایی به جمله «به آب باریکه راضی هستیم» نمی شود، گفت: کارآفرینی فرصت خوبی را به منظور سرمایه گذاری فراهم می‌کند و این مهم مقابل اقتصاد نفتی است.

مربی ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان افزود: مدل اقتصادی نفتی اجازه رشد و شکوفایی را نمی‌دهد و این درحالی است که کشورهایی مانند هند، عربستان، پاکستان، امارات و ... باتوجه به کارآفرینی، پیشرفت‌های دوچندانی داشته اند.

معین الدینی با توجه به آمارهای موجود، رتبه ایران در کسب و کار را ۱۲۴ در دنیا اعلام کرد و افزود: باید در زمینه تنظیم زیرساختهای کسب و کار همانند گرجستان اقدامات مهمی صورت گیرد، فرهنگ سازی و تسهیلگری حکومت نیز در این امر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه پس از حاکمیت، مردم نیز در این امر نقش مهمی دارند، افزود: به عنوان مثال مردم باید با حمایت از تولیدات ملی راه را برای رشد این محصولات باز کنند، حتی نهادهای اجتماعی و مردمی نیز در این راه نقش مهمی دارند.

مربی ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با بیان اینکه باید سواد کارآفرینی افزایش یابد، ادامه داد: باید از تیپ های مدیریتی و کارمندی فاصله بگیریم.

معین الدینی مراحل کارآفرینی را انتخاب، ایجاد و توسعه کسب و کار دانست و گفت: در مرحله اول باید علاقه و جنبه حسی خود را نسبت به شغل مدنظر داشته باشید، بعد از آن باید بازار کار را بسنجید و نهایتا جنبه مهارتی و دانش کار مهم است. پس از تعیین این سه شاخصه باید بوم یا مدل کسب و کار خود را طراحی کنید.

مربی ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان تاکید کرد: تدوین این مراحل نیاز به مربی دارد تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

به گزارش ایمنا، به مناسبت گرامی داشت روز جهانی آینده، نشست علمی با محوریت آینده شغلی به همراه معرفی ایده ها و شبکه سازی استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان شهر اصفهان برگزار شد.

کد خبر 338711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.