فرودگاه اصفهان در رتبه سوم پذیرش مسافر پروازهای خارجی

سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۶ میلیون پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها انجام شد که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‎دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در سال ۲۰۱۷ رشد هشت درصدی نشست و برخاست را با انجام بیش از ۴۵۱ هزار  پرواز، رشد۱۱درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‎جایی حدود ۵۴۹ میلیون کیلوگرم و رشد۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‎جایی بیش از ۵۶ میلیون نفر داشته‎اند.

بر همین اساس در این سال، فرودگاه مهرآباد با بیش از ۱۴۲ هزار فروند، بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از ۱۷ میلیون  مسافر، پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.

فرودگاه مشهد با بیش از ۷۳ هزار فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود بیش از ۱۰ میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است.

فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با بیش از ۵۸ هزار  فروند نشست و برخاست و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون مسافر، در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد و از طرفی با ارسال و پذیرش بیش از ۱۶۳ میلیون  کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۶۶ هزار  فروند است که طی آن بیش از ۴۴ میلیون مسافر و بیش از  ۳۲۲ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در بخش پروازهای داخلی، فرودگاه مهرآباد در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با بیش از ۶۲ هزار فروند نشست و برخاست، بیش از۱۷ میلیون اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۱۲۰ میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با بیش از ۳۰ هزار فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۲۳ میلیون   کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی سال ۲۰۱۷ در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز نشست و برخاست حدود ۸۵ هزار فروند هواپیما است که طی آن بیش از۱۲ میلیون مسافر  و حدود ۲۲۷ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی(ره) با نشست و برخاست حدود ۵۷ هزار  فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۹ میلیون  مسافر و ارسال و پذیرش بیش از۱۶۳ میلیون کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی بیش از ۱۱ هزار  فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار  مسافر و ارسال بیش از ۲۸ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست بیش از ۴۰۰۰ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود۵۲۶ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

کد خبر 338692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.