برگزیدۀ جشنواره "کن" در پاتوق اکران می شود

چهل و دومین پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به اکران فیلم کوتاه "حیوان" به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و برگزاری میزگرد تحلیل آن اختصاص دارد.

سرپرست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فیلم "حیوان" که سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی را از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده و به عنوان بهترین فیلم بخش "سینه فونداسیون" جشنوارۀ فیلم "کن" در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است، در بخش نخست برنامۀ این هفتۀ پاتوق فیلم کوتاه اصفهان اکران می‌شود.

بهنام تاجمیر ریاحی ادامه داد: ایدۀ مرکزی فیلم "حیوان"، به داستان عبور از مرز در شکل و شمایل قوچ می پردازد و پس از نمایش این فیلم، میزگردی با حضور سیاوش گلشیری، فهیمه سیاحیان، مجتبی اسپنانی و پژمان نظرزاد برای تحلیل آن برگزار می‌شود.

وی با معرفی کارگردانان این فیلم گفت: بهمن و بهرام اَرک، به ترتیب مدارک کارشناسی نقاشی ایرانی و کارشناسی طراحی فرش دارند و دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران و مدرسه ملی سینمای ایران هستند. فیلم های کوتاه "فرصتی برای گریه تانک‌ها"، "فالش"، "آفتاب سوخته"، "نجس"، "سیمین سینما است" و فیلم سینمایی "سویوق"، ازجمله آثاری است که در کارنامه هنری این دو کارگردان به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به جزییات بخش دوم این برنامه اظهار کرد: در بخش دوم پاتوق این هفته هم میزبان نشست مسئولان نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت اصفهان با حضور عبدالحسین احمدی، نویسنده و کارگردان، سیدمحمد طباطبایی، رییس انجمن سینمای جوان اصفهان و محسن مزدبران، مدیر گروه سینمای دانشگاه سپهر اصفهان خواهیم بود.

تاجمیر ریاحی خاطرنشان کرد: پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، دوشنبۀ هر هفته به همت انجمن سینمای جوان اصفهان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)  در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در پاتوق فیلم کوتاه این هفته می‌توانند دوشنبه _۱۴ بهمن ماه_ رأس ساعت ۱۶:۳۰ به نگارستان امام خمینی (ره) واقع در میدان فیض مراجعه کنند.

کد خبر 338681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.