مطالبات قانونی دانشجویان دکتری پیگیری می‌شود

وزیر علوم در دیدار با نمایندگان کمپین مطالبات دانشجویان دکتری، اعلام کرد: مطالبات قانونی دانشجویان دکتری در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، در دیدار با نمایندگان کمپین مطالبات دانشجویان دکتری تاکید کرد: مطالبات قانونی دانشجویان دکتری در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری می شود.

وی در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان حاضر مبنی بر لزوم کاهش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری اظهار کرد: نحوه و ضوابط پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف از جمله مقطع دکتری در شورای سنجش وزارت علوم بررسی و تصویب می شود و میزان این پذیرش با توجه به مقتضیات و تقاضاهای دانشگاه ها و انجام کار کارشناسی در این زمینه صورت می گیرد.

وزیر علوم با بیان اینکه مسئولان وزارت علوم در جهت اعتلای علمی کشور و جایگاه فارغ التحصیلان دانشگاهی، تمام توان خود را به کار می گیرند، گفت: این انتقاد که چرا دانشگاه از داوطلبان تحصیل در دوره های دکتری تعهد حضور تمام وقت در دانشگاه می گیرد، مطابق قوانین و مصوبات در حوزه آموزش عالی است.  هنگام ثبت نام این مورد به دانشجو اعلام می شود و اینگونه نیست که پس از ورود به دانشگاه این مساله اعلام شود.

غلامی افزود: البته در اینکه باید به روشی اندیشیده شود که درآمد دانشجوی دکتری برای اشتغال، امرار معاش و آسودگی بیشتر در علم آموزی و انجام امور پژوهشی در جهت حل معضلات جامعه افزایش یابد، امر دیگری است که باید بررسی شود و راهکاری برای آن یافت.

وزیر علوم با بیان اینکه باید میان احقاق حقوق و بر آورده کردن انتظارات تفاوت قائل شد، گفت: هدف اصلی ما کمک همه جانبه به شماست و شما باید در دفاع از مطالبات قانونی خود به نحوی عمل کنید که بتوان در مراکز قانونی و تصمیم گیری از این موارد دفاع کرد.

غلامی با بیان اینکه تیم کاری وزارت علوم از ابتدای سال آینده برای بودجه سال ۱۳۹۸ آموزش عالی کشور برنامه ریزی می کنند، گفت: امسال به علت محدودیت زمانی نتوانستیم بسیاری از موارد را در بودجه سال آینده به نحو احسن تنظیم کنیم ولی برای سال ۹۸ مواردی از قبیل مطالبات دانشجویی، اعضای هیات علمی و سایر موارد این چنینی را با صرف زمان مناسب و برگزاری جلسات کارشناسی تخصصی به بهترین نحو اجرا می کنیم.

نمایندگان کمپین مطالبات دانشجویان دکتری در این نشست، افزایش تسهیلات رفاهی برای دانشجویان دکتری، افزایش سنوات مجاز استفاده از خدمات رفاهی و خوابگاهی، ایجاد بستری مناسب تحصیل و پژوهش با تلاش برای جذب منابع مالی مختص دانشجویان دکتری، افزایش سنوات تحصیلی، کاهش پذیرش دانشجوی دکتری و برنامه ریزی برای اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری را از مهمترین درخواست های خود عنوان کردند.

کد خبر 338652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.