بازدید روزانه ۱۰ اکیپ بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی

کارشناس بهداشت مواد غذایی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: روزانه ۱۰ اکیپ از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در استان بازدید کرده و بر روند تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می‌کنند.

مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه بازدیدهای ما مراکز بهداشت از اول بهمن‌ماه آغازشده است، اظهار کرد: این بازدیدها در سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه اقلام مصرفی مردم در عید نوروز انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی برای اتحادیه‌های صنفی، نظارت دقیق بر سیر تولید مواد غذایی مثل انواع آجیل از لحاظ تأمین مواد اولیه، شرایط بهداشتی، عرضه و نگهداری از دیگر برنامه‌های ما است.

کارشناس بهداشت مواد غذایی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در جریان نظارت بر واحدهای تولیدی، نمونه‌برداری از مواد غذایی و توقیف آن‌ها در صورت استاندارد نبودن انجام می‌شود.

میرجهانیان ادامه داد: توقیف تولید و عرضه آجیل‌های غیرقابل‌مصرف، پلمب کارگاه غیرمجاز تولید ترشی، مربا و روغن‌زیتون در طرح نظارتی مرکز بهداشت انجام شد.

وی از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند خبر داد و گفت: روزانه دو تا هشت اکیپ از هر مرکز و مجموعاً ۱۰ اکیپ  در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی بازدید می‌کنند.

میرجهانیان افزود: برخورد با تخلفات، نمونه‌برداری از مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه برای کنترل کیفی مواد غذایی و رسیدگی به شکایات از اقدامات اکیپ‌های بازرسی است همچنین ۱۵ اسفند مانور سراسری این اکیپ‌ها برگزار می‌شود.

کارشناس بهداشت مواد غذایی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه طرح ویژه نوروز تا ۱۵ فروردین ۹۷ اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال برنامه‌های نظارتی مرکز بهداشت از دی‌ماه آغاز شد وضعیت استان در خصوص میزان تخلفات بسیار بهتر از سال‌های گذشته است و توقیف مواد غذایی کاهش چشمگیری داشته است.

میرجهانیان گفت: مردم هرگونه شکایت خود در خصوص تخلفات را به شماره تلفن ۱۹۰ به‌صورت رایگان اعلام و با دریافت کد رهگیری، نتیجه شکایت خود را پیگیری کنند.

کد خبر 338645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.