دانش آموزان تیران و کرون مطالبه گری  صحیح را می آموزند

تیران-مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: دانش آموزان شهرستان تیران و کرون مطالبه گری صحیح از مسئولان کشوری و محلی را می آموزند.

علیرضا مرزبان در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش این شهرستان برای تقویت ارتباط بین مسئولان و دانش آموزان و همچنین آموزش مطالبه گری صحیح اظهار کرد: کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد در مدارس با حضور نمایندگانی از دانش آموزان به صورت شهرستانی برگزار می شود.

وی افزود: دانش آموزان شهرستان تیران و کرون در غالب برنامه های تریبون آزاد و کرسی های آزاد اندیشی مطالبه گری صحیح از مسئولان کشوری و محلی را می آموزند که این اقدام علاوه بر تقویت ارتباط بین دانش آموزان و مسئولان زمینه ساز فراگیری مطالبه گری صحیح اجتماعی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون ادامه داد: مطالبه گری صحیح به تقویت مشارکت اجتماعی می انجامد و از رفتارهای غلط مانند اغتشاش جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه برنامه های تربیتی و پرورشی باید متناسب با نیاز دانش آموزان و نیازهای جامعه تدوین شود، تصریح کرد: آموزش روش مطالبه گری و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یکی از نیازهای مهم دانش آموزان و جامعه است که مورد پیگیری باید قرار گیرد.

مرزبان پیشگیری از آسیب های اجتماعی را نیز از دیگر نیازهای دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از جنبه های مهم پیگیری از آسیب های اجتماعی انجام فعالیت های ورزشی، آموزشی و فرهنگی است که این برنامه ها نیز در مدارس در حال اجرا است.

وی یادآورشد: اجرای برنامه های تربیتی و فرهنگی در مدارس نیازمند مشارکت خانواده ها و سایر نهادهای فرهنگی اجتماعی با آموزش و پرورش و مسئولان مدارس است.

کد خبر 338598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.