انهدام سارقان پراید در اصفهان/ طرح برخورد با حاملان سلاح سرد آغاز شد

شناسایی و دستگیری سارقان خودروی پراید در اصفهان و آغاز طرح برخورد با حاملان سلاح سرد از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان، سرهنگ محمدحسین باباکلانی، فرمانده انتظامی شهرضا گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو مقدار ۹۵ کیلوگرم تریاک که زیر صندلی های خودرو و صندوق عقب جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کشف ۵۵۰ کارتن لوازم خانگی قاچاق در شهرضا

وی افزود: همچنین مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین نظارت و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده دنگ فنگ که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۵۰کارتن لوازم خانگی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی از دستگیری راننده در این رابطه خبر داد و بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

انهدام باند سارقان خودرو با ۱۵ پراید سرقتی در اصفهان

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت خودروی پراید در شهر اصفهان،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی تصریح کرد:با بررسی کارآگاهان مشخص شد ۲ سارق با پرسه زنی در نقاط مختلف شهر اصفهان ، خودروهای پرایدی که فاقد تجهیزات ایمنی هستند را سرقت می کنند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی این ۲ سارق را دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده به سرقت ۱۵ دستگاه سواری پراید با همدستی فرد دیگری اعتراف کردند بیان داشت : همدست سارقان نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در اصفهان

 سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: به دنبال تصویب قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد در مجلس شورای اسلامی به تمام کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی شهرستان اصفهان ابلاغ کردیم تا با کسانی که با خود هرگونه سلاح سرد شامل قمه و قداره و چاقوهای نامتعارف حمل می کنند برخورد قانونی انجام داده  و آنها را به مراجع قضائی معرفی کنند.

وی از اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در هفته اول اسفند ماه خبر داد و گفت: در این طرح که با هماهنگی و دستور دادستانی انجام  گرفت ، تعدادی از حاملان سلاح سرد دستگیر و سلاح هایی شامل قمه، قداره و چاقوهای نامتعارف و ... آنها نیز کشف شد.

این مقام مسئول از اجرای روزانه طرح مذکور توسط تمامی کلانتری‌ها خبر داد و افزود: این موضوع به صورت جدی در دستور کار تمامی کلانتری ها قرار دارد و به همه آنها ابلاغ شده  هر کجا که مردم نگرانی داشته باشند و گزارشی را به صورت حضوری یا از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کردند بلافاصله ماموران وارد عمل شوند و با افراد شرور برخورد قانونی صورت دهند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد سابقه دار در زمینه حمل سلاح سرد و شرارت تحت کنترل و زیر ذره بین کلانتری ها قرار دارند افزود: پلیس برهم زدن امنیت و آرامش توسط عده ای شرور را هرگز بر نمی تابد و با تمام قدرت و توان خود در برابر آنها خواهد ایستاد.

سرهنگ یاردوستی از نگرانی پلیس در خصوص حمل سلاح سرد توسط جوانان گفت و اظهار کرد: متاسفانه بیشتر دستگیر شدگان در طرح پلیس اصفهان افراد جوان بین ۱۶ تا ۲۷ سال هستند که در این رابطه به خانواده ها هشدار می دهیم بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: معتقد هستم پدیده حمل سلاح سرد توسط نوجوانان یک ناهنجاری اجتماعی است که هم خانواده ها و هم اولیای مدارس و هم نهادهای فرهنگی و رسانه ها بایستی در این زمینه ورود پیدا کرده و به امنیت جامعه کمک کنند.

کد خبر 338549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.