شهردار ارومیه: اجلاس شهرداران کلانشهرها، بازوی مشورتی خوبی برای مجلس و دولت است

شهردار ارومیه گفت: اینکه انتظار داشته باشیم حکومت و یا دولت هزینه زندگی شهری را تامین کند یا شهرداری‌ها به تنهایی تامین هزینه‌های شهر را عهده‌دار شوند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حضرت‌پور ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه نود و پنجمین اجلاس شهرداران کلانشهرها که به میزبانی اصفهان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نشست شهرداران کلانشهرها بازوی مشورتی خوبی برای مجلس و دولت است که هدف کلی آن همگرایی با مجلس و دولت برای برون رفت از چالش‌های فراروی مجموعه مدیریت شهری است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید نسبت به آگاه‌سازی مردم در خصوص هزینه‌های شهر اقدام کنند، گفت: با توجه به اینکه محل درآمدهای شهرداری‌ها از خود مردم است، رسانه‌ها باید سمت و سوی نوشتاری خود را به سمت مشارکت مردم ببرند.

شهردار ارومیه اضافه کرد: اینکه انتظار داشته باشیم حکومت و یا دولت هزینه زندگی شهری را تامین کند یا شهرداری‌ها به تنهایی تامین هزینه‌های شهر را عهده‌دار شوند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

حضرت‌پور تصریح کرد: خود مردم با حکمرانی محلی و مشارکت در پرداخت هزینه‌های شهری، باید کمک کنند و البته شهرداران نیز باید در هزینه‌کرد منابعی که از مردم دریافت می‌شود امانت داری کرده و در راستای توسعه زیرساخت‌ها هزینه کنند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری در شهرها فراهم شود، گفت: شهرداری‌ها برای ایجاد زیرساختها در شهر نیاز به منابع مالی دارند که در این جلسه اهم راهکارهای تامین منابع مالی شهرداری‌ها از جمله سرمایه گذاری، استفاده از منابع خارجی و فاینانس و دیگر راهکارها بررسی شد.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان برای اداره شهر تلاش کنند، در مقابل نیز شهرداری ها باید امانت دار خوبی در مقابل هزینه هایی که از مردم دریافت می کنند باشند.

کد خبر 338548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.