برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گلپایگان

گلپایگان- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان ۳۹۹ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند که ۶۳ درصد بانوان و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سید علی طهماسبی در آیین برگزاری آزمون حفظ و ترجمه مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی برای طی کردن مسیر انسانیت است، اظهار کرد: قرآن کسی را هدایت می کند که ارزش آن را بفهمد و اهل تقوا و پرهیزکاری باشد، زیرا کسی که اهل تقوا باشد قرآن او را هدایت می کند و تقواپیشگی نشانه تصمیم بر استفاده از معارف قرآن کریم است.

وی افزود: برای بهره مندی از قرآن باید اهل تقوا باشیم و حدود الهی را بدانیم و در زندگی اهل احتیاط باشیم.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: قرآن کتاب تربیت و تنها برای حفظ کردن، تلاوت و ثواب نیست برای این که نور آن را در مسیر زندگی قرار دهیم چون این کتاب آسمانی به مردان و زنان درس ها می‌آموزد.

طهماسبی تأکید کرد: خداوند هدایت عام را برای تمامی افراد جامعه قرار داده و هدایت خاص را فقط شامل افرادی که پویندگان راه قرآنی کرده است.

در ادامه حجت الاسلام مهدی طاهری اظهار کرد: شانزدهمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن برای نخستین بار به صورت مشترک با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن در سطوح مختلف و در رشته حفظ جزء های ۳۰، جزء ۱ و ۳۰، ۵ جزء، ۱۰ جزء و ۱۵ جزء به صورت کتبی و شفاهی برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان ادامه داد: حفظ کل قرآن با نمره قبولی کتبی و شفاهی خواهد بود که داوطلبان آزمون کتبی با نمره قبولی ۷۰ و شفاهی با نمره قبولی ۷۵ به مرحله بعد راه خواهند یافت.

در ادامه سعید ضابطی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اظهار کرد: ثبت نام شرکت کنندگان در آزمون سراسری حفظ و ترجمه مفاهیم قرآن از دی ماه سال جاری به صورت اینترنتی بوده که در شهرستان گلپایگان ۳۹۹ نفر شرکت کردند که ۶۳ درصد بانوان و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شرکت کنندگان در آزمون از مؤسسات فرهنگی و قرآنی تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۴۰ نفر آنان از کانون اصلاح و تربیت هستند./

کد خبر 338544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.