شهردار اهواز: دولت تمهیدات ویژه ای برای شهرداری ها بیاندیشد

شهردار اهواز گفت: با توجه به اینکه ۷۱ درصد از جمعیت کشور هم اکنون شهر نشین هستند و این تعداد رو به افزایش است، دولت باید تمهیدات ویژه‌ای را برای شهرداری ها پیش بینی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور کتانباف صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه نود و پنجمین اجلاس شهرداران کلانشهرها که به میزبانی اصفهان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران وجود ریزگردها در اهواز، اظهار کرد: مسایل زیست محیطی که بخش عمده آن مربوط به انتقال بین حوضه ای آب است، جلگه خوزستان را با تنش‌های بسیار زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: خوزستان یکی از پر آب‌ترین استان‌های کشور بوده که متاسفانه امروز با خشکسالی شدیدی مواجه است و امیدواریم با تمهیداتی که دولت اتخاذ می کند و اختصاص رقم قابل توجهی از صندوق ذخیره ارزی این مشکلات رفع شود.

شهردار اهواز اظهار امیدواری کرد: خوزستان به عنوان یک سرزمین جلگه‌ای همچنان بتواند به عنوان نخستین مولد محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی بماند. همچنان بیش از ۸۰ درصد درآمدهای نفتی و صنعت صنایع مختلف اعم از فولاد و دیگر صنایع و به ویژهپتروشیمی بتوانند این شرایط را ادامه دهند و امیدواریم که این اتفاق مهم صورت بگیرد.

کتانباف افزود: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی هستند که همه منابع مالی را از مردم دریافت می‌کنند و در بعضی موارد همچون مترو به کمک دولت می‌آیند، اما با توجه به اینکه ۷۱ درصد از جمعیت کشور هم اکنون شهر نشین هستند و این تعداد رو به افزایش است، باید تمهیدات ویژه‌ای را دولت برای شهرداری ها پیش بینی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت تمام منابعی را که در اختیار شهرداری ها قرار می‌دهد، یکی پس از دیگری قطع کنند، اداره شهر بسیار سخت خواهد شد، اما برای برون رفت از این وضعیت موضوع سرمایه گذاری ،تقویت بخش خصوصی و دعوت از سرمایه گذاران خارجی می‌تواند بخش مهمی از این مشکلات را مرتفع کند، البته در این میان قوانین دست و پا گیری نیز وجود دارد که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این شرایط  بهبود یابد.

کد خبر 338540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.