شورای نگهبان مانع دخالت دولت در صندوق تأمین اجتماعی شود

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه جدید مجلس، حق بیمه کارگران نخست به حساب خزانه می‌رود و بعدا در بخش درمان استفاده می‌شود، البته امیدواریم شورای نگهبان از تأیید این مصوبه مجلس، جلوگیری کند، زیر این مصوبه به ضرر کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه زیرساخت‌های شهرستان شهرضا کامل نیست و لازم است اقدامات زیادی در بخش‌ها مختلف انجام شود.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء فرمانداری شهرضا به فرمانداری ویژه، تلاش‌های زیادی انجام دادیم، گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود و در بخش‌های مختلفی نظیر حمل و نقل، گردشگری و صنعت، اقدامات بیشتری انجام دهیم، قابلیت ایجاد فرمانداری ویژه وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه شش بانده کردن مسیر شهرضا به اصفهان، تصریح کرد: این پروژه باید در قالب طرح‌های ملی تعریف می‌شد که متأسفانه انجام نشد و در حال حاضر با اعتبارات شهرستانی نیز قابل اجرا نیست.

محمودی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده برای جذب اعتبار برای این پروژه، زیرسازی ۱۱ کیلومتر این مسیر انجام شده و آماده آسفالت است، این پروژه تا سه سال دیگر به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص پروژه راهسازی شهرضا به مبارکه، گفت: افتتاح این پروژه به علت برودت دمای هوای منطقه، انجام نشد، اما با پیگیری‌های انجام شده فاز نخست آن تا نوروز امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه میدان بسیج شهرضا، اظهار کرد: این طرح در قلب پروژه‌ای ملی تعریف شده است و مرحله مناقصات آن هم انجام شده و بر اساس طرح مطالعاتی، باید در مدت دو سال به بهره‌برداری برسد.

محمودی تصریح کرد: احداث هفت دستگاه زیرگذر در محورهای مواصلاتی شهرستان از مهمترین مصوبات این سفر بود که زیرگذرهای جرم افشار و منوچهرآباد و منظریه از مهمترین آن‌ها است.

وی از اخذ دستور ابلاغ شش میلیارد تومان برای اصلاح راه‌های روستایی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، خبر داد و افزود: این دستور بعد از یک سال رایزنی با مسئولان مختلف اخذ شده و به نسبت نیازهای هر شهرستان، بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ مصوبه وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص هزار تن قیر به شهرداری شهرضا، گفت: این سهمیه در دو مرحله قبل و بعد از نوروز ۹۷ وارد شهرستان می‌شود.

محمودی همچنین با اشاره به پروژه فاضلاب شهری شهرضا، تصریح کرد: پس از رایزنی‌های مختلف با مسئولان ارشد کشوری، مجموعا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه اخذ شده است.

وی تأکید کرد: بخش بسیار مهمی از عملیات اجرایی این پروژه، مشروط به همراهی و همکاری مردم است تا با پرداخت سهم خود در اجرای این پروژه یاری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اخذ سهمیه آب برای شهرضا خبر داد و افزود: این مصوبه پس از حدود دو سال رایزنی با مسئولان مختلف انجام شده و جزئیات بیشتر در این زمینه، در آینده به اطلاع مردم می‌رسد.

محمودی تصریح کرد: مشکل کم آبی که فعلا در شهرستان وجود دارد، با رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان، مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده از پساب تصفیه شده در موارد مشخص شده، قابل جبران است.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای تعیین شده برای جبران مشکل کم آبی شهرستان، حفر چاه‌های جدید است که برای این منظور با مسئولان آب منطقه‌ای صحبت شده تا مجوزهای لازم در این زمینه را سریع‌تر صادر کنند.

طرح تحول نظام سلامت تنها برای پزشکان سودمند بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درخصوص سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: این مصوبه ناجوانمردانه به وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه، اجازه برداشت از صندوق تأمین اجتماعی را داده است.

محمودی تصریح کرد: صندوق تأمین اجتماعی دولتی نیست و همه چیز آن مربوط به کارگران زحمتکش است؛ اگر مدیریت خوبی در این صندوق اعمال شود، این صندوق فعلا سرپا است.

وی ادامه داد: همه دولت‌ها به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار بوده‌اند، البته اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از طرح واگذاری املاک و سرمایه‌گذاری دولتی، برای پرداخت بخشی از بدهی دولت به این صندوق در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه جدید مجلس، حق بیمه کارگران نخست به حساب خزانه می‌رود و بعدا در بخش درمان استفاده می‌شود، البته امیدواریم شورای نگهبان از تأیید این مصوبه مجلس، جلوگیری کند، زیر این مصوبه به ضرر کارگران است.

محمودی با بیان اینکه طرح سلامت وزارت بهداشت، شکست خورده است، تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند تا اکثر منابعی که در اختیار دارد را به این طرح تزریق کند.

وی با بیان اینکه طرح تحول در نظام سلامت تنها برای پزشکان سودمند بود، گفت: وزارت بهداشت نمی‌خواهد این مسئله را بپذیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری طرح بیمه سلامت به وزارت بهداشت، اظهار کرد: در آنجا هم اشتباهی رخ داد که نتیجه‌اش را دیدیم. البته به صندوق تأمین اجتماعی هم انتقاداتی وارد است، عملکرد مدیریت و شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق باید شفاف شود، اما این شفاف‌سازی نباید به وسیله دولت انجام شود.

وی تصریح کرد: دولت زیرمجموعه‌هایی دارد که در بودجه حتی نامی از آن‌ها برده نمی‌شود، اگر قرار است شفاف‌سازی شود باید از اینجا شروع شود. پشت پرده‌هایی وجود دارد و ممکن است با طرح سلامت، صندوق تأمین اجتماعی که تاکنون سرپا مانده است نیز ورشکست شود.

زنان هنوز جایگاه حقیقی خود را در جامعه پیدا نکرده‌اند

محمودی همچنین با اشاره به تلاش نمایندگان عضو فراکسیون زنان مجلس برای افزایش سن ازدواج، اظهار کرد: بعضی از قومیت‌ها در کشور به ازدواج دختران در سن پایین اعتقاد دارند، در این نواحی مثلا خردسال بیوه یا بچه‌هایی که مادری می‌کنند، وجود دارد.

وی اضافه کرد: قانونی کردن افزایش سن ازدواج، باید همراه با فرهنگسازی در این زمینه باشد، زیرا ممکن است با قانونی کردن این مسئله، امکان قانون‌گریزی فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: مخالف حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیستیم، اما باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

محمودی با بیان اینکه زنان هنوز جایگاه حقیقی خود را در جامعه پیدا نکرده‌اند، تصریح کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که حق استفاده از همه امکانات را دارند، اما باید موانع موجود در این زمینه نیز برطرف شود.

وی تأکید کرد: اگر به فکر جامعه زنان کشور هستیم، باید به ۲.۵ میلیون زن سرپرست خانوار و مشکلات معیشتی آنان نیز توجه کنیم.

کد خبر 338534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.