نجفی: لایحه مدیریت یکپارچه شهری بازنگری شود

شهردار تهران گفت: شهرداران کلانشهرها نظرات زیادی در خصوص لایحه مدیریت یکپارچه دارند، زیرا معتقد هستیم این لایحه باید تجدید نظر اساسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی نجفی صبح امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای نود و پنجمین نشست کلانشهرها گفت: رییس جمهور توجه ویژه‌ای به مدیریت شهری دارد به طوری که طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و طرح نوسازی بافت فرسوده مورد حمایت دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به بودجه ۹۷ کشور افزود: در این بودجه نکات مثبتی در خصوص نیازهای شهرداری‌ها مد نظر قرار گرفته و تمام نیازها و انتظارات شهرداران به دولت و مجلس ارائه شده است.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر لایحه درآمدهای پایدار شهری در دولت مطرح شده است در این خصوص نظرات شهرداران به دولت منتقل می‌شود تا مسئله درآمدهای پایدار در شهرها به طور اساسی و اصولی حل شود.

نجفی اضافه کرد: لایحه دیگری که دولت به مجلس ارائه کرده مربوط به قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده است، البته در این راستا نقاط ضعفی وجود دارد که باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

وی اظهار کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری مطرح شده است که شهرداران نظرات زیادی در خصوص این لایحه دارند، زیرا معتقد هستیم این لایحه باید تجدید نظر اساسی شود.

شهردار تهران گفت: علاوه بر این سه محور مطرح شده بین دولت و مجلس، دیدگاه مهمی در خصوص ظرفیت کلانشهرها در نود و پنجمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور مطرح و مقرر شد دبیرخانه مجمع شهرداری‌های کلانشهرهای کشور تقویت شود و از نظر تخصصی، پیشنهادات شهرداران را دنبال کنند.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در ابتدای این نشست اظهار کرد: به صورت کلی طرح دسترسی آزاد به اطلاعات در نود و پنجمین اجلاس کلانشهرهای کشور مطرح شد و شهردار اصفهان پیشنهاد بیانیه ای در این رابطه را دادند که در جلسه های بعدی منتشر می شود.

کد خبر 338532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.