نامه تفکیک استان اصفهان در وزارت کشور در حال پیگیری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نامه امضا شده توسط نمایندگان اصفهان، هم به مرکز پژوهشهای مجلس و هم وزارت کشور ارسال شده و بخش اعظم کار کارشناسی روی آن در داخل وزارت کشور انجام می شود.

حجت الاسلام احمد سالک در رابطه با نامه نمایندگان مجلس مبنی بر تفکیک استان اصفهان، به خبرنگار ایمنا گفت: نامه ای که توسط برخی از همکاران امضا شده، صرفا تقاضای بررسی امکان اصلاح تقسیمات کشوری در استانهای بزرگ است. در واقع، در این نامه از دولت تقاضا شده تا نظام جامع تقسیمات کشوری را به سرانجام برساند.

سالک تصریح کرد: اما آنچه در این نامه در ارتباط با اصفهان مطرح شده این است که با بررسی جامع، نسبت به تأسیس شهرستان در شرق استان اقدام شود. این نامه صرفا تقاضای بررسی کارشناسی موضوع است و به معنای تفکیک و تقسیم استان نیست.

نماینده مردم اصفهان گفت: من هم این نامه را امضا کرده ام؛ چرا که منطق پشت آن بر این اساس بود که بزرگ شدن شهرها و افزایش نرخ رشد جمعیت، شاخصهای تبدیل شهر به شهرستان را به وجود آورده و این امر نیازمند یک طرح جامع کشوری است، نامه برای این بوده، نه اینکه بخشهایی از استان را جدا کند.

وی افزود: نامه ای که توسط برخی نمایندگان اصفهان هم امضا شده، در چند جا مورد بحث قرار می گیرد؛ یک جا در مرکز پژوهشهای مجلس است که باید موضوع را بررسی و طرحی را برای مجلس آماده کند، اما بخش اعظم کارشناسی در داخل وزارت کشور است.

سالک گفت: ما از کارشناسی وزارت کشور غافل نیستیم؛ ممکن است این دو کارشناسی در یک نقطه به هم برسند و یا در جایی با هم اختلافاتی داشته باشند که این اختلافات در مجلس حل و فصل می شود.

وی از وجود نامه جدید برای روشن کردن ابعاد نامه قبلی نمایندگان اصفهان که توسط حیدرعلی عابدی دیگر نماینده اصفهان مطرح شده، ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: من هنوز این نامه را ندیدم  و نمی توانم در رابطه با آن نظری بدهم.

کد خبر 338470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.