بازار شب عید رونق لازم را ندارد

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اصفهان با بیان اینکه نیمی از تولیدات داخلی با مارک خارجی راهی بازار می‌شود، بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد.

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صورتی که فرهنگ سازی لازم از سوی صدا و سیما به منظور استفاده از تولیدات داخلی انجام شود، می‌توان به رونق بازار داخلی امیدوار بود.

وی تصریح کرد: در این صورت قیمت ها نیز تعدیل می‌شود و تولیدات ایرانی گوی سبقت را از تولیدات خارجی می‌رباید.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان با اشاره به بالا بودن قیمت پوشاک داخلی نسبت به اجناس خارجی(چینی)، گفت: مالیات، افزایش هزینه نیروی انسانی، گرانی مواد اولیه و ... از جمله دلایل بالا بودن قیمت پوشاک داخلی است.

خطابخش ادامه داد: البته کیفیت پوشاک ایرانی با برندهای خارجی در یک سطح است، حتی تولیدات سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ با کیفیت تر شده و این پیشرفت روزافزون است.

وی با تایید این خبر که قرار است با همکاری برندهای خارجی تولیدات ایرانی افزایش یابد، گفت: اگر این اتفاق صورت گیرد به طور حتم شاهد رونقی در این بازار، بهبود کیفیت محصولات و تعدیل قیمت ها خواهیم بود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اصفهان اضافه کرد: البته واردات کالاهای خارجی نیز با توجه به رقابت پذیری باید انجام شود اما نه به صورتی که تیشه به ریشه تولید داخل وارد کند.

وی با اشاره به رکود بازار پوشاک در سال جاری، اضافه کرد: متاسفانه بازار شب عید رونق لازم را ندارد و فروشندگان دلخوش به ایام پایانی سال هستند.

خطابخش اضافه کرد: این درحالی است که سال های قبل بازار خرید پوشاک شب عید از نیمه های بهمن ماه آغاز می‌شد.

کد خبر 338445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.