در تیم ملی ایران رونالدوهای دیگری دارم/ برای صعود به روسیه می‌رویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در تیمش ستاره‌هایی در اختیار دارد که باید از آن‌ها مراقبت کند.

به گزارش ایمنا به نقل از سایت فیفا، تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین‌بار در تاریخ توانست در دو دوره پیاپی به جام جهانی صعود کند. تیم ملی مانند جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با هدایت کارلوس کی‌روش در روسیه به رقابت خواهد پرداخت. سرمربی باتجربه پرتغالی اکنون برای شرکت در سمینار تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سوچی به سر می‌برد و قرار است از جزئیات این تورمنت آگاه شود. کی‌روش در این رابطه اظهار کرد: برای ما این موضوع اساسی است چون سرمربیان به دانستن جزئیات نیاز دارند و باید بدانند جام جهانی چگونه برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتبال دوباره پس از چهار سال جام جهانی را در حالی تجربه خواهد کرد که به عنوان نخستین تیم آسیایی با پشت سر گذاشتن نتایج عالی در مرحله مقدماتی جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرد. اکنون باید در گروه سخت B با پرتغالی دیدار کند که کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هدایت این تیم را بر عهده داشت.

سرمربی تیم ملی درباره حضور ایران در جام جهانی گفت: فوتبال ایران پیشرفت زیادی کرده است. با توجه به تجربه جام جهانی برزیل و حضور بازیکنان زیادی در اروپا اکنون تیم جنگنده‌تر و قوی تر شده است. بازی در لیگ‌های آسیایی با لیگ‌های اروپایی متفاوت است. ما از لحاظ گروهی بهتر شدیم. بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا هستیم و بدون شکست مرحله مقدماتی را به پایان رساندیم. همچنین گل‌های کمی دریافت کردیم. به همین خاطر با یک رویای مشخص به جام جهانی روسیه صعود کردیم.

کی‌روش درمورد رویای تیمش اظهار کرد: می‌خواهیم از مرحله گروهی صعود کنیم. به طور طبیعی کار خیلی سختی خواهد بود. همه می‌دانند در گروه سختی قرار داریم و دو شانس قهرمانی یعنی پرتغال و اسپانیا در این گروه حضور دارند. با این حال ما مجبور هستیم نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم و به پیشرفت خود ادامه دهیم، نه تنها برای جام جهانی بلکه برای رقابت‌های آینده آسیایی و مقدماتی جام جهانی باید به این روند ادامه دهیم. هدفمان صعود از گروه است، اما برای این کار نیاز به آماده‌سازی مورد نظر داریم.

سرمربی ایران درباره تقابل با پرتغال و اسپانیا در حالی که می‌خندید گفت: ترجیح می‌دهم بگویم رویایی با اسپانیا و بازی کردن با پرتغال.

او در ادامه افزود: به عنوان یک سرمربی پرتغالی معتقدم بازی برابر پرتغال یک فرصت خوب برای من و بازیکنام خواهد بود. رقابت با این تیم جذاب خواهد بود، همچنین تقابل با اسپانیا و مراکش نیز این چنین خواهد بود. گروه جذابی را در جام جهانی شاهد خواهیم بود.

کی‌روش حضور کریستیانو رونالدو در مقابل تیم ملی ایران را اتفاقی خاص عنوان کرد و گفت: همیشه رویارویی با بازیکنان بزرگ جهان خاص است. در رابطه با رونالدو باید با بهترین بازیکن جهان رو به رو شویم. با این حال زمانی که بازی شروع شود تنها دو تیم هستند که برای پیروزی تلاش می کنند و در پایان بازی مشخص خواهد شد چه تیمی بهتر است.

سرمربی پرتغالی در ادامه دوباره به رونالدو اشاره کرد و گفت: خاطرات همیشه باقی می مانند. در دوران منچستریونایتد و تیم ملی از خاطره دارم. با این حال از جام جهانی آفریقای جنوبی مدت زمان زیادی گذشته است. اکنون دوران دیگری است و من رونالدوهای دیگری در تیم ملی دارم. اکنون آن‌ها اهمیت دارند. علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد و علی کریمی رونالدوهای کنونی من هستند که باید مراقبشان باشم. باید به آن‌ها توجه زیادی کنم تا بتوانیم به روند موفقیت آمیزمان که همه خواهانش هستیم ادامه بدهیم.

ایران پیش از این تجربه رویارویی با بازیکنان بزرگ را داشته است. این تیم برابر آرژانتین لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۱۴ بازی کرد. کی‌روش در این باره اظهار کرد: همیشه گفته‌ام مسی خارق العاده است. او یک انسان نیست! اگر او فرازمینی نبود آن لحظه جادویی را در آن بازی (دیدار دو تیم آرژانتین و ایران که با تک گل مسی به نفع آلبی سلسته به پایان رسید) رقم نمی‌زد. هرگز نسبت به شکست‌ها احساس خوبی ندارم اما آن لحظه احساس بدی نداشتم. زمانی که در فوتبال چنین صحنه‌های جادویی را می‌بینید می‌فهمید که فوتبال زنده است و به همین خاطر است که یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های جهان است. به خصوص که یک بازیکن این لحظه را رقم می‌زند، در آن زمان است که متوجه می‌شوید او انسان نیست و فرازمینی است.

سرمربی تیم ملی ایران درباره سردار آزمون، سعید عزت اللهی و میلاد محمدی که در روسیه پا به توپ هستند گفت: بدون شک حضور آن‌ها را در تیم ملی اهمیت زیادی دارد. در سال ۲۰۱۱ تنها یک بازیکن لژیونر داشتیم که در اسپانیا بازی می‌کرد. اکنون تقریباً ۶۰ درصد تیم اصلی در اروپا پا به توپ هستند که سه بازیکن در لیگ روسیه بازی می‌کنند. این موضوع برایمان مهم است چون شناخت بیشتری به ما خواهد داد. این قضیه خود گویای پیشرفت فوتبال ایرانی در هشت سال اخیر است.

منبع: ایسنا

کد خبر 338436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.