جایگاه ویژه بازارهای بین‌المللی هوش تجاری در بنگاه های اقتصادی

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان توجه به انقلاب صنعتی چهارم را یکی از الزامات مهم بنگاه های اقتصادی دانست و گفت: برای حضور فعال در بازارهای بین المللی هوش تجاری جایگاه ویژه ای در مدیریت و راهبری بنگاه های اقتصادی دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی در نشست تخصصی نقش و کاربرد هوش تجاری در مدیریت بازرگانی، با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم و تاثیر آن در فضای کسب و کار، اظهار کرد: انقلاب صنعتی سوم  با کامپیوتر آغاز شد با اتوماسیون اداری و صنعتی عجین بود ولی  انقلاب چهارم صنعتی از سال ۲۰۰۶ با خلق هوش مصنوعی  تحول بزرگی در فضای کسب و کار ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دیتا و اطلاعات پراکنده برای بهبود روابط تجاری با مصرف کنندگان در قالب هوش مصنوعی بسیار مهم و اثرگذار است.

گلشیرازی با اشاره به برگزاری همایش و نشست های تخصصی کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی در پرداختن به  انقلاب صنعتی چهارم، گفت:  فعالان اقتصادی باید با  ابعاد گوناگون هوش تجاری آشنا شوند.

بهروز مینایی دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران در این نشست به نقش داده کاوی هوش تجاری و داده های پراکنده پرداخت و گفت: شرکت های موفق تجاری از اطلاعات و داده های فضای کسب و کار  نهایت بهره برداری را انجام می دهند.

مدیرعامل پیشین بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای ایران تصریح کرد: هوش تجاری یک مجموعه از نرم افزارهای کاربردی و مدل های کسب وکار و داده های پراکنده جهت دهی کند و کنار هم قرار دهد و از آن طرح ارزشمندی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هوشمندی کسب و کار یا هوش تجاری، مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود. هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید به کار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

مینایی تصریح کرد: هوش تجاری با پالایش اطلاعات، دیتای مناسب کسب و کار تهیه و تنظیم می کند.

استادیار دانشگاه تهران در این نشست با تشریح هوش تجاری گفت: در سال ۲۰۱۷ هر ثانیه ۳ میلیون ایمیل تبادل شد و هر یک دقیقه ۲۰ ساعت فیلم در یوتیوپ بارگذاری گردید.

روح الله رحمانی تصریح کرد: شرکت های بین المللی به بیرون مرزها بیشتر از داخل مرزها فعالیت می کنند و  در همین راستا به اطلاعات پراکنده  فضای کسب و کار توجه ویژه ای دارند.

مدیرفنی برنامه توسعه و پیشرفت نرم افزار در شرکت آمازون و مایکروسافت بینگ، تصریح کرد: در هوش تجاری مشتریان را باید خوب بشناسید که دقیقا چه می خواهد.

وی تصریح کرد: تحلیل دیتا باعث اتخاذ تصمیم درست و منطبق بر واقعیت توسط بنگاه های اقتصادی می شود.

رحمانی، داده کاوی در تجارت و بازاریابی را ر هوش تجاری مهم و اثرگذار دانست و گفت: داده کاوی مرحله دوم پالایش داده هاست که نقش موثری در تصمیم گیری مدیریت بنگاه دارد.

کد خبر 338427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.