مطالعات طرح استفاده بهینه از پساب تا فروردین ۹۷ تکمیل شود

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید مطالعات طرح استفاده بهینه از پساب باید تا پایان فروردین ماه تکمیل شود، گفت: منابع مالی مورد نیاز این طرح به میزان حدود ۲۸۰ میلیارد تومان تامین خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل استان استفاده بهینه از آب و منابع آبی اعم از آب تازه و پساب است.

وی با بیان اینکه یک آشفتگی در مصرف منابع آبی و پساب وجود دارد، افزود: از دیرباز مسئله استفاده از پساب در استان مطرح بوده ولی سامان مشخصی وجود نداشته است.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه اخیرا در هیأت دولت مسئله ایجاد فرهنگ و دیدگاه سازگاری با کم آبی به جای تلقی خشکسالی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: طرح استفاده بهینه از پساب در استان بررسی شده تا براساس این طرح بتوانیم از پساب تصفیه شده در کنار منابع آبی برای استفاده در بخش کشاورزی و به ویژه صنعت به صورت بهینه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طرح خوبی در این خصوص تدوین شده بود، افزود: طرح اولیه به منظور شناخت بیشتر تا پایان فروردین ماه توسط مشاور مورد بررسی قرار می گیرد و سپس منابع مالی مورد نیاز این طرح به میزان حدود ۲۸۰ میلیارد تومان تامین خواهد شد که می تواند به مقدار زیادی وضعیت کاهش منابع آبی و بارش امسال را بهبود بخشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در طرح های جدید آبی جامع نگری کامل دیده شده است، افزود: طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه برای همه طرح ها اعتبارات لازم دیده شده است و امیدواریم که در یک برنامه زمان بندی کوتاه، بخشی از مشکل کم آبی برطرف شود و در این راستا مدیران باید از نگاه منطقه ای پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در طرح چگونگی استفاده از پساب، دستگاه ذیربط باید نسبت به تدوین این طرح براساس مصوبه شورای برنامه ریزی در ابتدای اردیبهشت ماه اقدام می کرد، افزود: متاسفانه این طرح به فراموشی سپرده شده بود و دستگاه ها باید بدانند که اگر به هر دلیلی کار خود را انجام نمی دهد دستگاه های دیگر این کار را انجام خواهند داد و ما مسیر را با شتاب و طمأنینه لازم مدیریتی طی خواهیم کرد و دستگاهی که نتواند در این مسیر همکاری و همراهی لازم را داشته باشد باید تدبیر لازم را بکار گیرد و خود را با این موضوع همراه کند.

استاندار اصفهان با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران، تصریح کرد: فاینانس این طرح تامین شده است و گشایش اعتبار صورت گرفته و باید کار اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشکلاتی در منطقه مواجه بود که برطرف شود، افزود: مشکلاتی نیز در مسیر وجود دارد که باید با همکاری استانداران دیگر استان ها مطرح و برطرف شود.

مهرعلیزاده اظهار امیدواری کرد با برنامه زمانبندی مشخصی که ارائه خواهد شد این طرح اجرایی شود.

وی به وضعیت استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد نامطلوب استان در اخذ این تسهیلات تذکراتی به مدیران مربوطه داده شده است.

استانداراصفهان با تذکر به همه مدیران در خصوص چگونگی زمانبندی کارها و فعالیت ها و استفاده بهینه از وقت، اظهار کرد: فعالیت ها نباید به تعویق و تعلیق بینجامد.

وی به بروکراسی در دستگاه ها اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد که برای یک طرح سرمایه گذاری هر دستگاه ۱۵ روز زمان لازم داشته باشد اخذ مجوز یک طرح نزدیک به یک سال به طول خواهد انجامید و باید با برنامه ریزی مسئولان ذیربط تمامی این فرایند تجمیع و حداکثر همه دستگاه ها ظرف ۱۵ روز پاسخگو باشند.

مهرعلیزاده با اظهار تاسف از اینکه طولانی شدن فرآیندها، یک فرهنگ سازمانی در استان است، افزود: در این خصوص هیچ مدیری را محکوم نمی کنم ولی فرهنگ اداری موجود در اصفهان به این شکل است و باید تلاش شود که این فرهنگ تغییر یابد.

کد خبر 338426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.