آغاز اعزام گروه‌های هیمالیانورد به محل سقوط هواپیمای ATR از فردا

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: هیمالیانوردان و اورست‌نوردان ایران در قالب تیم‌های هفت نفره، از فردا به منطقه دنا اعزام می‌شوند.

مهدی نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق ابلاغ رییس سازمان مدیریت بحران کشور به یکی از پیشکسوتان کوهنوردی و انجمن متخصصین امداد و نجات کشور، پیشکسوتان کوهنوردی، هیمالیانوردان و اورست‌نوردان ایران در قالب تیم‌های هفت نفره، از فردا به منطقه دنا اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این اعزام اصفهان به عنوان معین تمام استان‌ها انتخاب شده است، افزود: اختیار عملیات به کوهنوردان سپرده شد، کاری که باید از ابتدا انجام می‌شد.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: نیمی از عملیات جستجو برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما و مابقی نیز مربوط به انتقال بقایای پیکرهای باقیمانده در محل سقوط است.

نصر اصفهانی با اشاره به اعزام ۳۰ تا ۳۵ کوهنورد به منطقه دنا گفت: از این تعداد، ۱۴ کوهنورد از استان اصفهان هستند.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به وضعیت آب و هوایی منطقه دنا اضافه کرد: امروز شرایط آب و هوایی مساعد نبود، اما پیش‌بینی می‌شود فردا جو آرامی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، هواپیمای ۷۲ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج "تیک آف" کرد و بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشور حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو شد. در برخورد این هواپیما به کوه دنا، ۶۶ مسافر و خدمه آن جان باختند.

کد خبر 338398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.