سناریوسازی برای زیبایی شهر

یک کارشناس شهرسازی گفت: برای زیباسازی شهر می‌توان با تدوین سناریوهای هدفمند طرح‌های خلاق، زبیا و متناسب با شهر تاریخی اصفهان ارایه کرد.

نگین صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر موجود زنده‌ای است، بنابراین انجام پروژه‌های شهری در حالتی می‌تواند موفق باشد که در هماهنگی با آهنگ زیست شهر اتفاق بیفتد.

وی افزود: زیباسازی شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست، بهره‌گیری از متریال سخت همچون مصالح ساختمانی و متریال نرم از قبیل طبیعت، آب و نور باید در جهت تسهیل چرخه حیات شهر و از طرفی در ارتباط با عاملان حیات شهر یعنی شهروندان و با هدف پویایی و سرزندگی اتفاق افتد.

این کارشناس شهرسازی و معماری ادامه داد: برای زیباسازی شهر می‌توان با تدوین سناریوهای هدفمند طرح‌های خلاق، زبیا و متناسب با شهر تاریخی اصفهان ارایه کرد.

صادقی اضافه کرد: برقراری اتاق فکر با حضور متخصصان و طراحان در جهت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با دید یکپارچه بر شهر می‌تواند موجب اخذ تصمیمات موثر و هماهنگ شود و سپس طراحی عناصر و المان‌های مورد نیاز با رویکردهای عملکردی، زیباشناختی، زیست محیطی زیر نظر تصمیمات جامع، موجب حرکت کل شهر به سوی یک شهر منسجم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است به جای تصمیمات موضعی، برخورد تک جنبه‌ای با مسائل و رویکردهای مقطعی به سمت تصمیم‌گیری، مدیریت جامع و منسجم‌تری برویم و با اتخاذ تصمیمات و رویکردهای کارآ و تدوین سناریوهای کارآمد، تمامی فعالیت‌ها، هزینه‌ها و اقدامات بر اساس هدف و مکان‌یابی مناسب به صورت یکپارچه در خدمت رشد شهر و حیات آن قرار گیرد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: هر یک از ما بارها تبلیغاتی را در ابعاد، رنگها و موقعیت‌های مختلف در سطح شهر دیده‌ایم، ولی حتی به آن نگاه هم نکرده‌ایم، گذشته از اینکه گاهی حتی فونت تبلیغات نیز در مقیاس مناسب پیش بینی نشده است، اما اگر این تبلیغات در قالب یک سناریوی فرادست تدوین شده باشد، چه بسا راننده خودرو پس از خواندن و نگاه کردن متفاوت از دیدن این بیلبورد، در تقاطع یا چهارراه بعدی به دنبال سکانس بعدی این جریان باشد، لذا می‌توان این پروژه را موفق دانست، زیرا توانسته است به هدف برقراری ارتباط با شهروند، جلب توجه او و انتقال اطلاعات دست یابد.

کد خبر 338382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.