شهردارکرمان: ۱۵ درصد از بودجه کشور به شهرسازی اختصاص یابد

شهردار کرمان گفت: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده باید افزایش یابد تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه شهرسازی کشور باشیم.

سیدمهران عالم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های شهرداری‌های کشور، نبود درآمدهای پایدار بوده که این نهاد را در شرایط دشوار اقتصادی کشور، با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

وی ادامه داد: به طور حتم با تحقق درآمدهای پایدار شهری می‌توان با برنامه‌ریزی مدون و بلند مدت بسیاری از مسائل شهرها را حل کرد.

شهردار کرمان با بیان اینکه تصویب لایحه درآمدهای پایدارشهری در مجلس می‌تواند به وحدت رویه در بین شهرداری‌های کشور کمک کند، گفت: در حال حاضر، شورای اسلامی شهرها، ردیف‌های درآمدی را برای شهرداری‌ها مصوب می‌کنند که در برخی مواقع این مصوبه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری نقض شده و مشکلاتی را برای مدیریت شهری به بار می‌آورد.

وی افزود: البته باید ضمانت اجرایی لایحه درآمدهای پایدارشهری از سوی مجلس شورای اسلامی ارایه شود تا شهرداری‌های کشور بتوانند با آسودگی خاطر نسبت به تحقق آن اقدام کنند.

عالم زاده تصریح کرد: باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از بودجه کل کشور به امور شهرسازی اختصاص یابد این درحالی است که هم اکنون شهرداری‌ها کمتر از یک درصد از این بودجه را دریافت می‌کنند، از سوی دیگر سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده نیز باید از یک سوم به دو سوم یا یک دوم افزایش پیدا کند تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه شهرسازی کشور باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک سرفصل‌های درآمدی شهرداری به روشنی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی مشخص شده و فعالیت‌های مدیریت شهری نیز به صورت شفاف ارائه شود.

به گزارش ایمنا، نود و پنجمین نشست شهرداران کلان شهرهای ایران پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود، قرار است در این نشست در خصوص بودجه سال ۱۳۹۷ کشور در حوزه مدیریت شهری، گزارش طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و پیش نویس لایحه درآمدهای پایدار، گزارش طرح نظام جامع مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی، گزارش لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، گزارش اصلاح ساختار تشکیلاتی دبیرخانه کلانشهرها بحث و تبادل نظر شود.

کد خبر 338377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.