نجف آبادی‌ها روزانه ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌کنند

نجف آباد- مدیر آبفای شهرستان نجف آباد گفت: هر شهروند نجف آبادی به طور متوسط روزانه ۱۵۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می کند که در صورت کاهش این میزان به ۱۱۰ لیتر، می توانیم روزهای پایانی امسال را بدون مشکل خاصی در شبکه توزیع آب پشت سر بگذاریم.

حسین مجیدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد با اشاره به کاهش ۹۰درصدی حجم آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب استان اظهار کرد: با کاهش خروجی سد و شبکه آب شرب استان با محدودیت‌های جدی مواجه هستیم و در صورت عدم همکاری شهروندان در این خصوص با کاهش فشار یا قطع آب شرب مواجه خواهیم شد.

وی از ماشین‌های ظرفشویی به عنوان پدیده ای پر مصرف نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر شهروندان ساکن در مناطق یک و دو نجف آباد تا ۵۰ لیتر در شبانه روز و حتی کمتر مصرف آب شرب دارند، اما در مناطق سه، چهار و پنج به دلیل جمعیت بیشتر و فرهنگ خاص ساکنان شاهد مصرف بسیار بالایی هستیم که این موضوع، متوسط مصرف شهر را به حدود ۱۵۰ لیتر رسانده است.

مدیر آبفای شهرستان با اشاره به نحوه اندازه گیری میزان مصرف گفت: این کار بر اساس قبوض صادر شده صورت می گیرد و شهروندان نیز می توانند براساس متر مکعب مصرفی، بازه زمانی محاسبه قبض و تعداد اعضای خانواده به معیاری قابل مقایسه دست پیدا کنند.

وی گفت: سامانه تلفنی ۱۲۲ که به صورت استانی مدیریت می شود، آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در خصوص استفاده آب شرب در مصارف غیرخانگی یا مصرف غیرمنطقی برخی مشترکان در کنار حوادث مربوط به شبکه های توزیع و انتقال است و تیم های اعزامی با جدیت موضوع را دنبال می کنند.

مجیدی در خصوص راهکار تامین آب شرب آپارتمان های دوطبقه به بالا اظهار کرد: این امکان وجود دارد که با استفاده از یک پمپ و مخزن ذخیره، آب مورد نیاز این منازل در طول شب که فشار شبکه در حد بالاتری است، تامین شود، اما شهروندان باید توجه داشته باشند که پمپ بایستی بعد از مخزن قرار داده شود تا ضمن جلوگیری از خسارت به کنتور، فشار شبکه توزیع شهر نیز تحت تاثیر قرار نگیرد.

مدیر آبفا تصریح کرد: نصب پمپ قبل از مخزن ذخیره آب از نظر قوانین یک تخلف محسوب شده و کارشناسان آبفا در صورت مشاهده چنین مواردی با آن برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر منابع آب اختصاص داده شده به صنایع و واحدهای تولیدی گفت: مردم می توانند در ایام پایانی سال با صرفه جویی آب در خانه تکانی، کمک شایانی به تامین بدون دغدغه آب شرب شهر کنند.

کد خبر 338344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.