جزئیات اقدامات قضایی بررسی حادثه سقوط هواپیمای ATR۷۲ اعلام شد

رییس کل دادگستری استان اصفهان جزئیات فعالیت‌های قضایی صورت گرفته در بررسی صحنه جرم هواپیمای ATR۷۲ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی وفا اظهار کرد: پس از اعلام خبر سقوط هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان تیم قضایی دادگستری سمیرم متشکل از رییس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، بازپرس دادسرا و رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری سمیرم به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور معاون نظارت و بازرسی رییس کل دادگستری استان و بازپرس ویژه، با تشکیل پرونده تحقیقات قضایی آغاز شد.

خسروی وفا ادامه داد: با شناسایی محل سقوط هواپیما اقدامات اولیه توسط بازپرس رسیدگی کننده به همراه گروه بررسی صحنه جرم از طریق بازدید هوایی و عکسبرداری و فیلمبرداری از محل انجام شد و دستورات لازم در خصوص دسترسی به محل سانحه با رعایت مقررات قانونی و با تأکید بر رعایت آیین نامه بررسی صحنه جرم و انتقال اجساد به سرگروه‌های تیم های اعزامی صادر شد.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: با انتقال تعدادی از بقایای اجساد و اموال به جا مانده به پایین، اقدامات قضایی در خصوص معاینه اولیه بقایای اجساد توسط پزشکی قانونی و گروه مستندساز بررسی صحنه جرم انجام و حسب توافق صورت گرفته میان دستگاه قضایی استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی یاسوج انتقال یافت.

خسروی وفا یادآور شد: به دلیل وضعیت جوی حاکم بر منطقه در حال حاضر هر گونه عملیات برای جستجو و انتقال اجساد متوقف شده و به محض بهبود این وضعیت و آغاز اقدامات امدادی تیم رسیدگی کننده قضایی مجدداً در محل حضور خواهد یافت.

کد خبر 338339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.