مشمولان غایب تا پایان سال معرفی شوند/ رفع تصرف اراضی میلیاردی در فریدن

لزوم معرفی مشمولان غایب نظام وظیفه تا آخر سال و رفع تصرف اراضی میلیاردی در شهرستان فریدن از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا پایان امسال را آخرین مهلت برای قانون جریمه مشمولان غایب عنوان کرد و گفت: ابلاغیه جدیدی برای اجرای این طرح در سال آینده به این سازمان اعلام نشده است.

سردار بهرام نوروزی، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا  در حاشیه بازدید از معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این بازدید نحوه اعزام مشمولان عادی که ۱۹ بهمن ماه و مشمولان کارشناسی و بالاتر که دوم اسفند به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شدند، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی همچنین از پایان امسال به عنوان آخرین مهلت برای قانون جریمه مشمولان غایب خبر داد و گفت: کسانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند و واجد شرایط استفاده از قانون معافیت از خدمت سربازی می شوند فقط تا پایان اسفند ماه امسال مهلت دارند به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه و با پرداخت جریمه های تعیین شده براساس مصوبه امسال کارت معافیت خود را دریافت کنند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ابلاغیه جدیدی برای اجرای این طرح در سال آینده به این سازمان اعلام نشده افزود: اجرای طرح مذکور در سال آینده نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح است.

سردار نوروزی در ادامه با اشاره به قانون معافیت مشمولان دارای والدین با سابقه ایثارگری اظهار کرد: براساس این قانون تمامی کسانی که پدر یا مادر آنها دارای سابقه ۲۸ و ۲۹ ماه حضور در جبهه باشند می توانند با مراجعه به سازمان های مربوطه مانند ارتش، سپاه و ناجا سوابق خود را در قالب فرم های مربوطه اخذ و با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

این مقام عالی نیروی انتظامی گفت: در این قانون مجموع سابقه حضور در جبهه و جانبازی نیز در نظر گرفته شده و به طور مثال کسانی که دارای ۱۴ ماه حضور در جبهه و ۱۵ درصد جانبازی باشند در مجموع برای آنها ۲۹ ماه محسوب شده و یکی از فرزندان آنها از خدمت سربازی معاف می شود.

سردار نوروزی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و افزایش میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات در دستور کار جدی سازمان وظیفه عمومی ناجا است، گفت: بحم الله تلاش ها و اقدامات خوبی در معاونت وظیفه عمومی استان اصفهان به منظور تسریع و سهولت در کار مردم انجام گرفته و در مجموع رسیدگی به پرونده های مشمولان با دقت قابل قبولی انجام می شود که این گونه کارها رضایتمندی مردم را نیز به همراه داشته است.

توقیف محموله میلیاردی اسباب بازی قاچاق در شهرضا

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۵۱کارتن اسباب بازی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این زمینه اضافه کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

رفع تصرف اراضی میلیاردی در فریدن

سرهنگ رضا محمدی فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی تحت تملک یکی از سازمان های دولتی در شهرستان فریدن و در راستای اجرای احکام صادره از سوی مرجع قضائی، ماموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان منابع طبیعی به منظور رفع تصرف به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ نفر قطعه زمینی به مساحت ۶۲ هزار و ۴۶۵ کیلومترمربع را به صورت غیر قانونی و بدون مجوز تصرف و کشت کرده بودند، افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با حضور در منطقه، این زمین را رفع تصرف کردند.

این مقام انتظامی افزود: با اشاره به اینکه برابر نظریه کارشناسان مربوطه زمین های تصرف شده ۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزارریال ارزش گذاری شده بیان داشت :این مقدار زمین که مورد تعرض و تصرف غیر قانونی قرار گرفته بود ، از دست زمین خواران خلع ید و رفع تصرف کردند.

کد خبر 338335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.