سیف: نرخ سود ۲۰درصدی بعد از دو هفته باید برگردد

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سود ۲۰ درصد که به صورت دوهفته‌ای برای اوراق سپرده ریالی در نظر گرفته شده، بعد از دو هفته باید به حالت قبل برگردد، گفت: هزینه بانک ها را جبران می‎‌کنیم.

به گزارش ایمنا ولی الله سیف در حاشیه همایش سیاست های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک ها تمایل دارند تا نرخ سود ۲۰ درصدی بعد از اتمام دوره تعیین شده برای فروش اوراق گواهی سپرده ریالی هم ادامه یابد، اظهار کرد: نرخ سود ۲۰ درصدی تنها برای دو هفته از سوی بانک مرکزی تعیین شده و بعد از این مدت، مطابق با آنچه در بخشنامه هم ذکر شده، باید به روال قبل برگردد.

وی در خصوص اینکه بانک ها معتقدند که اجرای این بخشنامه، هزینه‌هایی را به آنها تحمیل کرده است، افزود: ما به بانک ها اعلام کردیم که اگر اجرای این بخشنامه هزینه‌ای به آنها تحمیل کرده است، بانک مرکزی آن را جبران خواهد کرد. آثار منفی برای بانکها اگر ایجاد شود، بانک مرکزی آن را رفع خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اگر هزینه داده شود، هزینه را جبران می کنیم، ضمن اینکه برخی از بانک ها بابت اضافه برداشت به بانک مرکزی بدهکار هستند که اجرای این طرح می تواند اضافه برداشت را کاهش دهد، بانک هایی که اضافه برداشت دارند، نرخ جریمه‌ای را به بانک مرکزی می‌پردازند که به نسبت بهتر است.

منبع: مهر

کد خبر 338316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.