افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در روزهای پایانی سال

رییس پلیس فتا اصفهان گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی در روزهای پایانی سال افزیش می‌یابد و این در حالی است که نیروی انتظامی برای برخورد با اینگونه جرایم برنامه بلند مدت دارد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در روزهای پایانی سال تعداد تراکنش حساب‌های بانکی و خریدهای اینترنتی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این امر موجب توسعه کسب و کار الکترونیک شده و صرفه‌جویی در زمان و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کسب و کار اینترنتی در کنار مزیت‌هایی که دارد، آسیب‌های زیادی را نیز به دنبال دارد، تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از تجارت الکترونیک پلیس فتا برنامه‌ای بلند مدت را تدوین و در دستور کار قرار داده است.

رییس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه نمی‌توان آسیب‌های موجود در کسب و کار الکترونیک را در بازه زمانی کوتاه مدت مدیریت کرد، گفت: این اقدام با توجه به افت و خیز و نوسان های فضای مجازی نیازمند فعالیت بلند مدت است.

وی با تاکید بر اینکه متولی اصلی موضوع کسب و کارها و ساماندهی به آن سازمان صنعت و معدن و تجارت است، افزود: این سازمان در حال حاضر با برخورداری از زیر مجموعه تجارت الکترونیک به سر و سامان دادن کسب و کارهای حوزه الکترونیک می پردازد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در حوزه خرید و فروش اینترنتی کلاهبرداری‌های مختلفی را شاهد هستیم، گفت: بسیاری از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا از این امر گلایه دارند که هزینه خرید اجناس را به صورت کامل پرداخت کرده و کالایی برای آنها ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید برای انجام خرید اینترنتی به خرید از فروشگاه‌های مجاز و استاندارد توجه داشته باشند، افزود: این گونه فروشگاه‌ها دارای نماد الکترونیکی هستند که از پروتکل رمز SSI استفاده می‌کنند.

رییس پلیس فتا اصفهان تصریح کرد: کاربران باید توجه باشند که از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای آدرس و شماره تلفن ثابت هستند.

وی با بیان اینکه تحویل کالا از شرکت پستی نیز باید در خرید اینترنتی مورد توجه باشد، گفت: همچنین باید تا قبل از امضای برگه پست نسبت به سلامت جنس آگاهی یابند.

کد خبر 338315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.