۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
سالک: مچ گیری نمی کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هدف نمایندگان مجلس از طرح سؤال از رییس جمهور این بود که با توجه به حضور مردم مالباخته و حرکتی که انجام دادند و بر اساس آن جریان اغتشاشات به راه افتاد رییس جمهور برای حل این مشکلات اقداماتی انجام داده است.

حجت الاسلام احمد سالک در رابطه با طرح سؤال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت: بنده هم از امضا کنندگان این طرح هستم. موضوع این سؤال وضعیت مؤسسات مالی اعتباری مثل کاسپین، پدیده، البرز، آرمان و ...  است.

وی افزود: هدف نمایندگان مجلس از طرح سؤال این بود که با توجه  به حضور مردم مالباخته وحرکتی که انجام دادند و بر اساس آن جریان اغتشاشات به راه افتاد و دشمن هم توانست با موج سواری بر آن، از این ناآرامیها سوء استفاده کند، از رییس جمهور بخواهیم توضیح دهد برای حل این مشکلات چه اقداماتی انجام داده و جوابی برای این مردم مالباخته داشته باشد.  

سالک تصریح کرد: البته این سؤال از مدتها قبل مطرح و در مجلس مانده بود، پیش از این، بنده در مجلس دوبار پیرامون این قضیه تذکر داده بودم، سایر نمایندگان هم به هیأت رییسه تذکر و اخطار قانون اساسی دادند تا اینکه دو شنبه گذشته مجلس طرح این سؤال را پذیرفت و سه شنبه آن را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد. 

نماینده مردم اصفهان افزود: در کمیسیون اقتصادی یک روز تمام به این مسأله پرداخته شد؛ نمایندگان رییس جمهور، سیف، کرباسیان، امیری و بهبهانی به این کمیسیون آمدند و نمایندگان سؤالات و ابهامات خود را با آنها در میان گذاشتند، اما در نهایت قانع نشدند. بنابراین به احتمال زیاد این سؤال به صحن علنی مجلس می آید و رییس جمهور باید برای پاسخ به آن به مجلس بیاید. 

سالک در رابطه با طرح ۵ سؤال دیگر از رییس جمهور نیز گفت: سؤال اول در رابطه با مؤسسات مالی اعتباری بود اما سؤالات دیگری هم در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور مطرح شده که هنوز در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده است. 

وی طرح این سؤالات از رییس جمهور را هم ضروری دانست و افزود: با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و اینکه در هیچ بخشی از اقتصاد تحرکی ایجاد نشده، لازم بود نمایندگان مجلس به این مباحث نیز ورود کنند. در اینجا موضوع این نیست که دولت در مورد همه این سؤالات اقدام کند، بلکه بحث پاسخگویی دولت مطرح است که گزارشهایی را در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس ارائه کرده و نمایندگان را در جریان آخرین اقدامات خود در زمینه اقتصادی قرار دهد.  

سالک طرح سؤال از رییس جمهور را به معنای حمایت از دولت دانست و توضیح داد: ممکن است رییس جمهور در گزارش و توضیحاتی که به مجلس ارائه می دهد، اعلام کند برخی خلأهای قانونی وجود دارد که مانع فعالیت دولت شده و بنابراین مجلس می تواند اقدام کرده و این خلأهای قانونی را پر کند. قصد ما حمایت از دولت است و به دنبال مچ گیری نیستیم.

کد خبر 338274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.