راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در استان اصفهان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته مهم‌ترین علت طلاق در استان اصفهان فقدان یا ضعف مهارت‌های ارتباطی همسر بوده که زن و شوهر از نظر ارتباطات عاطفی رضایت یکدیگر را جلب نکردند.

مجتبی ناجی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اقدام به طلاق در استان اصفهان بالاتر از از آمار ثبت شده است، اظهار کرد: برآوردها حاکی از آن است که در اثر مداخلات روانشناسان، مشاوران خانواده و مددکاران اجتماعی حدود ۲۰ درصد از کسانی که مصمم به طلاق و جدایی بودند، در اثر دریافت این خدمات به سازش رسیده و از پیگیری دادخواست طلاق  منصرف شدند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان جزو ۱۱ استان اول در زمینه آمار طلاق است، افزود: به ازای هر ۳۸ هزار ازدواج، ۱۱ هزار طلاق در استان اصفهان ثبت می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سبب شناسی بروز طلاق در کشور و استان اصفهان در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته مهم‌ترین علت طلاق در استان اصفهان فقدان یا ضعف مهارت‌های ارتباطی همسر بوده که زن و شوهر از نظر ارتباطات عاطفی رضایت یکدیگر را جلب نکردند.

وی بابیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های همسرداری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: باید توجه داشت که بر اساس آئین‌نامه تدوین شده ۳۰ دستگاه اجرایی باید در راستای کاهش طلاق در کشور به برنامه‌هایی که برای آنها ابلاغ شده توجه کنند.

ناجی بی‌احترامی و پرخاشگری کلامی را دومین دلیل طلاق در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: به طور خاص خانم‌ها بیشتر این مورد را ذکر کردند که از سوی همسرشان مورد احترام لازم قرار نگرفته و به آنها بی توجهی می‌شود.

 وی در خصوص راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در استان اصفهان اظهار کرد: به منظور ارایه مداخله بهتر در زمینه پیشگیری از طلاق، طراحی برنامه‌ای دارای وحدت رویه بین دستگاه‌های مجری ضروری بود و خوشبختانه این برنامه در استان اصفهان در حال راه‌اندازی است و تا پایان سال مقدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن که راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق است، فراهم خواهد شد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: در این برنامه قرار است که همه متقاضیان طلاق برای اولین بار به این سامانه در اداره کل بهزیستی استان اصفهان مراجعه کنند و با انجام مصاحبه اولیه از آنها، ارزیابی‌های روانشناختی و مددکاری اجتماعی صورت می‌گیرد و برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و تخصصی به مراکز مشاوره و کلینیک‌های مددکاری ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 338240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.